بازداشت خبرنگار فرانسوی در ترکیه

بازداشت خبرنگار فرانسوی در ترکیه
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 09:18

سازمان غیردولتی خبرنگاران بدون مرز روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه یک خبرنگار فرانسوی مستقل را که از چند سال پیش در این کشور زندگی می کرد ، در یکی از مناطق جنوب شرقی بازداشت کردند.

العالم اروپا

اِرول اوندِر اوغلو نماینده سازمان خبرنگاران بدون مرز در ترکیه اعلام کرد : "ماتیاس دوپاردون" که برای چند رسانه کار می کند ، روز دوشنبه در استان باتمان هنگام تهیه گزارشی تحقیقاتی برای مجله نشنال جئوگرافیک بازداشت شد.
اوندر اوغلو که توانست عصر روز سه شنبه با خبرنگار فرانسوی دیدار کند ، گفت: دوپاردون از باتمان به مرکز نگهداری اداره امور مهاجرت در استان غازی عنتاب در جنوب شرق ترکیه منتقل شد.
کسانی که از دوپاردون بازجوئی کردند ، دوربین وی را مصادره کرده اند.
استانداری باتمان اعلام می کند که هیچ اطلاعاتی درباره بازداشت خبرنگار فرانسوی ندارد.
مسئولان ترکیه معمولاً از کسانی که می خواهند در برخی از مناطق این کشور از جمله مناطق کُردنشین و ناآرام جنوب شرقی تحقیق کنند ، مجوز لازم را دریافت کنند.
یک خبرنگار فرانسوی به نام اولیویه بِرتران نیز که برای پایگاه خبری " لی ژور" کار می کرد ، نوامبر 2016 هنگام تهیه گزارشی تحقیقاتی در استان غازی عنتاب در مرز ترکیه با سوریه بازداشت و به کشورش فرانسه بازگردانده شد.
گابریله دِل گرانده خبرنگار ایتالیائی هم ماه آوریل گذشته هنگام تحقیق درباره زندگی پناهجویان در مناطق مرز ترکیه با سوریه بازداشت شد و پس از 2 هفته بازداشت اخراج شد.
به گفته مدافعان حقوق خبرنگاران ؛ شرایط کاری برای خبرنگاران خارجی در ترکیه در چند ماه گذشته سخت تر شده است به نحوی که این خبرنگاران بازداشت و اخراج می شوند یا برای فعالیت در این کشور با سختگیری های اداری روبرو می شوند.
اوندر اوغلو اعلام کرد : سازمان خبرنگاران بدون مرز از سختگیری های اداری که همیشه سنگی بر سر راه خبرنگاران رسانه های بین المللی است ، نگران است.
اوندر اوغلو افزود : ما امیدواریم که دوپاردون آزاد شود و از ترکیه اخراج نشود یا تحت پیگرد قضائی قرار نگیرد. 

اولیویه برتران

گابریله دل گرانده

 

214

پربیننده ترین خبرها