دفاع العبادی از طرح آزادی ساحل غربی موصل

دفاع العبادی از طرح آزادی ساحل غربی موصل
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 09:56

نخست وزیر عراق با دفاع از عملکرد نیروهای کشورش در عملیات آزاد سازی موصل گفت که طرح آزاد سازی غرب موصل از نظر وسعت مناطق آزاد شده و کاهش خسارات غیرنظامیان و نظامیان نتایج خوبی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی در کنفرانسی خبری با اشاره به پیروزی های زیادی که نیروهای عراقی پس از بازنگری در طرح آزادسازی ساحل غربی موصل، به دست آورده اند گفت: این طرح چه از نظر آزادسازی محله های بیشتر در موصل و چه از نظر کاهش خسارات غیر نظامیان و همچنین کاهش خسارات و تلفات نیروهای نظامی، نتایج خوبی داشته است.

وی افزود : با توجه به تغییراتی که در طرح داده شده است، دشمن خسارات سنگینی متحمل شد. متاسفانه برخی می خواهند مباحث حرفه ای را به مسائل دیگر گره بزنند ولی همانگونه که می دانید در جهان هیچ طرح و برنامه نظامی ثابتی وجود ندارد. آنچه برای ما ثابت و لایتغیر است آزادی موصل و نینواست ولی جزئیات طرح به روند درگیری های میدانی و عملکرد دشمن و تحرکات آن و نیز متغیرهای دیگر بستگی دارد به همین سبب طرح های نظامی پیوسته باید مورد بازنگری قرار بگیرد و ما نیز پیوسته همین کار را می کنیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه وی در ادامه گفت: گاهی اوقات نمی توان تحرکات شهروندان و روند نقل و انتقال آنها از یک منطقه به منطقه دیگر را پیش بینی کرد. همین مسئله یکی از مهمترین فاکتورهایی است که ماهیت تحرکات ما را در مناطق مختلف مشخص می کند. در نتیجه، بازنگری در طرح به منزله وجود اشکال و ایراد در آن نیست بلکه ناشی از تغییر و تحولاتی است که در روند درگیری ها روی می دهد.

نخست وزیر عراق در ادامه سخنان خود به تلاش های بی وقفه دولت برای خدمات رسانی به مردم عادی در مناطق درگیری اشاره کرد و از همه کسانی که برای خدمات رسانی به شهروندان در این مناطق تلاش می کنند، قدردانی کرد و افزود کار آنها کمتر از جنگیدن نیست.

وی افزود: عملیات آزادسازی نینوا گسترش می یابد تا به مرزهای مشترک عراق و سوریه نزدیک شویم و طرح بعدی نیز تامین امنیت مرزهاست تا مانع از ورود تروریست های داعش و تردد آنها بین عراق و سوریه شویم.

پربیننده ترین خبرها