کارلوس :از ترور وزیر نفت عربستان جلوگیری کردم

کارلوس :از ترور وزیر نفت عربستان جلوگیری کردم
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 14:21

ایلیچ رامیرز سانچز معروف به کارلوس شُغال (زاده ۱۲ اکتبر ۱۹۴۹ در ونزوئلا) آدمکش، مزدور جنگی و «انقلابی حرفه‌ای» مارکسیست بود.

 العالم آمریکا واروپا

وی ده‌ها عملیات از جمله گروگان‌گیری وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در اجلاس اوپک در وین، و چندین مورد بمب‌گذاری در مکان‌های عمومی در پاریس و لندن را ترتیب داد.
وی هم اکنون در فرانسه در حال گذراندن دوره حبس ابد است.
وی در دیدار با لاسلوا لزکای  خبرنگار فرانسوی به شرح برخی حوادث تاریخی می پردازد که  فقط القدس العربی برخی محورهای آن را با هماهنگی فاروق مصارع نویسنده و ناظر بر نسخه عربی این کتاب منتشر می کند و به زودی داستان زندگی کارلوس نیز چاپ خواهد شد.
کارلوس در این دیدارها گفت : "جرج حبش" رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین ابتدا وی رابه ودیع حداد سپرد و به وی گفت کارلوس دست راست توست ، اما حداد در دیدار اول خیلی هیجان نداشت.
کارلوس هم چنین درباره گروگان گیری وزرای اوپک و انتقال انان به الجزائر سخن می گوید، و اینکه انیس النقاش ( که آن موقع در گروه کارلوس بود) در صدد انجام اقدام جسورانه ای هنگام فرود وزرای گروگان از هواپیما بود، زیرا هفت تیر کشید و با تهدید به الیمانی وزیر نفت عربستان نزدیک شد اما  کارلوس با وی مقابله و از اقدام وی جلوگیری کرد، این مساله وزیر کشور الجزائر را خشمگین کرد و به نقاش گفت :" این اقدام را در هواپیما می کردی نه در خاک الجزائر" 
وی تاکید کرد عربستان نسبت به عملیات آزادی وزرا در الجزائر خشمگین شد و فهد بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی وقت، عکس قدیمی کارلوس را به این اعتبار که وی اولین فرد تحت تعقیب عربستان است نزد خود نگاه داشته بود.
همان زمان ابوایاد رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین به عربستان سفر می کند تا به درخواست کارلوس عکس جدید وی را به ولی عهد سعودی بدهد ، این مساله موجب خشنودی ریاض می شود و می فهمد که این عکس پیام تهدیدی از کارلوس است ، از ابوایاد نیز تشکر کرده و برای حمایت از فلسطین مبلغ  16 میلیون دلار می دهد.
کارلوس تاکید کرد من نیز سهم خود را از این مبلغ که سازمان آزادی بخش دریافت کرده بود خواستم اما یاسر عرفات رهبر جنبش آزادی بخش فلسطین بدون دادن مبلغی به وی ،فقط به بوسیدن و آغوش گرفتن وی بسنده می کند.
وی هم چنین به زمان اقامت خود در دمشق می پردازد و تاکید می کند" مناف طلاس"  به وی احترام نظامی میگذاشت اما وی از بیم جلب توجه دیگران ناراحت می شد.
وی تاکید کرد پیش از انتقال بن لادن به سازمان اطلاعات فرانسه توسط سودان ،از دور با بن لادن در سودان دیدار داشته است.
217

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها