نگرانی واشنگتن و تل‌آویو از حضور ایران در جولان

نگرانی واشنگتن و تل‌آویو از حضور ایران در جولان
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 02:26

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و انجام مقدمات سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، سه‌شنبه وارد تل‌آویو شد.

 العالم-فلسطین اشغالی

 به نوشته وبگاه «استرایپس» دانفورد درباره حضور ایران در منطقه امن سوریه که یکی از آن‌ها در جنوب سوریه و در امتداد مرزهای اسرائیل در بلندی‌هان جولان قرار دارد گفت، اسرائیل از احتمال حضور ایران یا نیروهای تحت حمایت ایران چون «حزب الله» در نزدیکی مرز نگران است.

ژنرال دانفورد گفت: «ما هم نگران این موضوع هستیم و فکر کنم منصفانه است که بگویم اسرائیلی‌ها درباره آنچه که در جنوب غربی سوریه و در امتداد مرز رخ می‌دهد، نگران هستند. نگرانی نخست نفوذ ایران و نفوذ حزب الله لبنان در مرز است.»

دانفورد که یک ماه بیشتر از سفر قبلی‌اش به فلسطین اشغالی نمی‌گذرد، در بدو ورود از سوی «گادی آیزنکوت» همتای اسرائیلی خود مورد استقبال قرار گرفته و همچنین در مراسم رژه نظامی، از آیزنکوت مدال تقدیر دریافت کرد.

وی سپس با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد. لیبرمن در این دیدار ضمن تشکر از دوستی دانفورد با اسرائیل، گفت: «سفر شما نشان دهنده عمق روابط امنیتی آمریکا و اسرائیل است.»

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» دانفورد در سومین سفر خود به فلسطین اشغالی در سمت کنونی، همچنین با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و بر روابط استوار میان اسرائیل و امریکا تاکید کرد.

 

فارس

پربیننده ترین خبرها