افزایش 50 درصد ‌ی سرقت‌های اینترنتی در انگلیس

افزایش 50 درصد ‌ی سرقت‌های اینترنتی در انگلیس
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 06:27

دزدان با استفاده از شگردهای قدیمی در انگلیس، پارسال 50 درصد بیش تر به حساب های بانکی مردم در این کشور دستبرد زدند.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه دیلی میل، براساس آمار موجود پارسال به  بیست و دو هزار و 525 حساب بانکی در انگلیس  دستبرد  زده شد  که در اغلب موارد، افراد تبهکار با استفاده از تماس تلفنی، صاحبان حساب های بانکی ساده لوح را هدف قرار دادند و 618 میلیون پوند پول مردم را به سرقت بردند.

به نوشته دیلی میل، در موارد دیگر نیز باندهای تبهکار با استفاده از اطلاعات افراد در شبکه های اجتماعی، اطلاعات فردی مردم را به دست می آورند و سپس حساب های آنان را خالی می کنند.

دیلی میل نوشت پس از این که شرکت های مخابراتی، تمهیداتی به منظور مبارزه با دستبرد زدن به حساب های بانکی مردم با استفاده از تلفن صورت دادند و مانع دزدی حدود یک میلیارد پوند در سال گذشته شدند، اکنون افراد کلاهبردار به روش های قدیمی دست زده اند و مستقیما با قربانیان خود تماس می گیرند.

شمار دستبرد به حساب های بانکی، از جمله حساب های بانکی شرکت های بزرگ در انگلیس، در سال 2015 میلادی، پانزده هزار و 497 مورد اعلام شد.

دیلی میل نوشت آمار موجود نشان می دهد علاوه بر دستبرد به حسابهای بانکی افراد، کلاهبرداریهای مالی نیز افزایش یافته و پارسال در مجموع حدود 325 هزار  فقره  گزارش شده است که در مقایسه با سال 2015 میلادی، بیش از یک در صد افزایش نشان می دهد.

براساس این آمار، جرایم مربوط به سوء استفاده از هویت افراد، با 60 درصد، بیش ترین جرایم کلاهبرداری مالی را در انگلیس را تشکیل می دهد.

کلاهبرداران با ردیابی اطلاعات فردی مردم در شبکه های اجتماعی، به درون ابزارهای الکترونیکی آنان نفوذ می کنند و با به دست آوردن اطلاعات خصوصی آنان از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نشانی محل سکونت، نام و شماره حساب بانکی، به نام قربانیان وام درخواست می کنند و یا کالا می خرند و مردم را مقروض می کنند.

به نوشته دیلی میل، 88 درصد از کلاهبرداری های مالی در انگلیس، به صورت برخط (آن لاین) صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها