سخنرانی سید حسن نصرالله درسالگرد شهادت سید ذوالفقار

سخنرانی سید حسن نصرالله درسالگرد شهادت سید ذوالفقار
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 19:39

دبیرکل حزب‌الله لبنان لحظاتی قبل به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار سخنرانی خود را در مجتمع سید الشهدا بیروت آغاز کرد.

جمعه بیست و چهارم اردیبهشت، خبر شهادت مصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار) از فرماندهان بزرگ حزب الله لبنان به خبر نخست رسانه‌های منطقه‌ای تبدیل شد، هر چند صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع عرب حامی گروه‌های تروریستی تکفیری از این خبر خوشحال شدند،‌اما مردم و جامعه حامی مقاومت،خون پاک وی را سبب تقویت درخت تنومند مقاومت قلمداد کرده‌اند.

شهید بدرالدین با آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی از اولین فرماندهانی بود که برای مقابله با طرح تکفیری در خاک سوریه در سطح نظامی و امنیتی در کار برنامه‌ریزی و فرماندهی در صحنه حاضر شد.

این فرمانده شهید فعالیت جهادی خود را دنبال کرد تا این‌که جمعه سیزدهم می 2016(بیست و چهارم اردیبهشت) به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق دست یافت، چرا که خود گفته بود هرگز از سوریه باز نخواهد گشت مگر اینکه یا به شهادت برسد یا با پرچم پیروزی برگردد.

دبیرکل حزب الله : بابرکات جانفشانی سید ذوالفقار زندگی می کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : شهید مصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار)  همواره در فکر و قلب ما حضور دارد و با برکات جانفشانی های او زندگی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  سید حسن نصرالله در مراسم نخستین سالگرد شهادت سید ذوالفقار طی سخنانی که هم اکنون به صورت زنده از شبکه العالم پخش می شود تاکید کرد : یک سال از  ترور برادر عزیز و محبوبمان سید ذوالفقار گذشت و او دوباره ما را دور هم جمع کرد چراکه حتی یک روز هم از یاد ما نمی رود زیرا همیشه در یاد و خاطره و قلب ماست و ما به خاطر جانفشانی های این شهید در نعمت و برکت زندگی می کنیم.

وی افزود : او فرمانده ای زخمی، اسیر و مبارز در همه میادین از لبنان گرفته تا فلسطین و عراق است. او مجاهدی در همه میادین برای دفاع از مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و ایران به شمار می آید.

وی تاکید کرد : یاد و خاطره ذوالفقار برای همیشه در ذهن خانواده اش ، حزب الله ، مقاومت و همۀ معتقدان به مقاومت باقی خواهد ماند. ذوالفقار به عنوان فرمانده ای نمونه و استکبار ستیز و پیشرو مسیر پیروزی و شهادت در اذهان ما باقی خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: شهید بدرالدین غیور مردی که از مرگ نمی هراسید و شب و روز در تلاش بود، مبارزی خستگی ناپذیر صفاتی چون قدرت و عاطفه در او جمع شده بود تاجاییکه همانند مادری مهربان می گریست.

سید حسن نصرالله افزود : با حمایت از مظلومان حتی با جان و خونش همه چیز به ما ارزانی داشت. رهبر آزادیبخش سرزمین و بازگشت پیروزمندانه اسیران در دفاع از موجودیت و عزت و دفاع از محور مقاومت محسوب می شود. خدا وعده داده که او از میدان نبرد در سوریه جز با پیروزی یا شهادت بازنمی گردد و همینطور هم شد پیروزمندانه و شهید بازگشت و رویاهای تکفیری ها در سوریه را نقش برآب کرد.

سید حسن نصرالله در فرازی دیگر از سخنانش تصریح کرد: سید ذوالفقار رهبر ما در رویارویی با رشته های خشم صهیونیستی بود که اسرائیل را در آوریل 2000 به عقب نشینی از جنوب لبنان و آزادسازی آن واداشت، بطوریکه در انتخابات همین سال شیمون پرز به طور تحقیرآمیزی شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد : طبیعی است که او همچنین شریکی در روند رهبری مقاومت و فرمانده عملیات آن در طول سال ها بوده است و طبیعی است که برخی به خاطر شکست هایشان در پی انتقامجویی از ایشان باشند.

این خبر تکمیل می شود ...

پربیننده ترین خبرها