اظهارات میرسلیم درباره امنیت اروپا و آمریکا به دلیل تلاش رزمندگان ما

اظهارات میرسلیم درباره امنیت اروپا و آمریکا به دلیل تلاش رزمندگان ما
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 22:59

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر تلاشهای رزمندگان ما نبود ناامنی در اروپا و آمریکا بیشتر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مصطفی میرسلیم امروز(پنجشنبه) در برنامه پاسخ به سوال کارشناسان در شبکه چهار سیما، افزود: دوستان ما در صنایع دفاعی فعالیتهای خوبی کردند و مهارت های بسیاری بدست آوردند و آمریکا هم میداند که اگر وارد صحنه اقدام نظامی بشود، برایش گران تمام خواهد شد؛ بنابراین فقط رجز میخواند.
نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راهبر اول ما در مقابله با سیاستهای سلطه جویانه آمریکا، راهبرد تجهیز و تقویت بنیه دفاعی کشور است.
وی افزود: ما باید ندای صلح طلبی و عدم ستیزه جویی خودمان را از طریق کشورهای دوست به گوش آمریکاییها برسانیم؛ نیت جمهوری اسلامی این است که بشریت در آرامش باشد.
میرسلیم گفت: ما همواره گفتیم حل مساله فلسطین باید براساس قواعد مردم سالارانه باشد.
وی افزود:جمهوری اسلامی اجازه نداد تا جهالت تکفیریها در دنیا حاکم شود و شهدای زیادی در این را داد. اگر تلاش های رزمندگان ما نبود ناامنی در اروپا و آمریکا بیشتر شده بود. ایران خدمت بزرگی به همه کشورهای دنیا کرده است.
میرسلیم گفت: حضور ایرانیان وطن دوست در آمریکا باعث میشود تا دولت آمریکا نتواند رجزخوانیهایش علیه ایران را به منصه ظهور برساند
وی افزود: ما برای مسکن ارزان باید روش های مهندسی دقیق بکار ببریم. لازم نیست این منازل تجملاتی داشته باشد بلکه باید استخوان دار بوده و در مقابل زلزله مقاوم باشد. مسکن ارزان به معنای مسکن بیکیفیت نیست.
میرسلیم گفت: روش ما در مسکن ارزان اجاره به شرط تملیک است.
وی افزود: تورمی که در حد 40 درصد باشد ویران کننده است و اجازه پیشرفت را به کشور نمیدهد بنابراین باید با این تورم مبارزه کرد.
میرسلیم گفت: در هر کشوری که بدنبال توسعه اقتصادی است، تورمی حدود 3 درصد وجود دارد. این تورم نه تنها به سلامت اقتصادی ضربه نمیزند بلکه باعث ایجاد انگیزه فعالیتهای اقتصادی میشود
وی افزود: مساله اشتغال و بیکاری از اواخر دولت دهم آغاز شد و در دولت یازدهم شدت گرفت.
میرسلیم گفت: مشکل بیکاری اهمیت بیشتری از مشکل تورم دارد زیرا بیکاری باعث ناهنجاریهای اجتماعی و حتی معضلات امنیتی میشود و ارکان جامعه را تضعیف میکند
وی افزود: فراموش کردن بیکاری و پرداختن به مساله تورم چارهساز مشکلات جامعه نیست.
میرسلیم گفت: باید موانع اداری و مشکلات بانکی از پیش پای کارگاههای تولیدی برداشته شود تا آنها بتوانند شاغلین خودرا بازگردانند. در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری نیستیم زیرا سرمایه های این کارگاهها موجود است و فقط باید آنها را احیا کرد
وی افزود: برخی بنگاههای ما فعال هستند ولی بهرهوری مناسب ندارند و فقط دولت باید به آنها مشوق های لازم را بدهد.
میرسلیم گفت: دولت باید برخی اشتغالات اصلی و مادر را احیا کند تا در کنار آن هزاران شغل فرعی دیگر ایجاد شود. بنابراین صنایع تولیدی مادر، باید افزایش یابد تا اشتغالات جانبی و فرعی رونق بگیرد.
وی افزود: شعار اصلی من این است که آن دسته از حقوقی که مردم داشتند و به آن بیتوجهی شده است،احقاق کنیم. این حقوق همان حقوقی است که در قانون اساسی آمده است.
میرسلیم گفت: محقق کردن آرمان های قانون اساسی کار یک یا دو دولت نیست.
وی با بیان اینکه دولت باید با مردم روراست باشد و آنها را تزویر نکند و آمارهای_دروغ به آنها ندهد، افزود: در دولت درستی، وزرا باید از شایستگی های لازم برخوردار باشند، نباید بطور مطلق نفی کننده فضای_مجازی باشیم. از فضای محازی استفاده های خوبی میتوان کرد.
میرسلیم با اشاره به اینکه صدا و سیما میتواند با ایجاد مکملهایی در کنار فضای مجازی، ضریب نفوذ خود را افزایش دهد، ادامه داد:با فضای مجازی امکان نظارت عمومی فراهم خواهد شد؛ به نظر من ابزار فضای مجازی باید بماند و کمک کننده نظام مردم سالارانه با نظارتی فعال و عمومی باشد.
وی با بیان اینکه البته برنامه های مستهجن، توهین ها، شایعات و دروغ ها باید از این فضا حذف شود، گفت: نباید نسبت به زمینه های اشتغال از طریق فضای مجازی غافل باشیم.
میرسلیم با بیان اینکه قاعده مردم سالاری این است که اگر هر اکثریتی اقلیت را سرکوب کند، خودش را بر باد داده است، افزود: اقلیت هم نباید به لجن پراکنی، فخاشی، دروغگویی و شایعهپراکنی علیه اکثریت بپردازد؛ اسم این کارها نقد نیست
وی گفت: ما کاری که در طول 15 سال گذشته در حزب موتلفه اسلامی انجام دادیم، نقادی توام با احترام نسبت به دولتها بوده است. هیچگاه نقدهای ما همراه با توهین و تخریب نبوده است. حتی برخی از این نقدها را محرمانه مطرح کردیم.
میرسلیم افزود: منتقد غیرصادق، خائن به مردم و جامعه خواهد شد. برخی تیترهای رسانهها هیچ انطباقی با متن ندارد و نوعی دروغ و انحراف در جامعه محسوب میشود.
وی گفت: من از منتقدان برنامه ششم توسعه هستم. البته این برنامه را دولت یازدهم پیشنهاد نداده بلکه مجلس آن را در قالب طرح بررسی کرده است.
میرسلیم افزود: نباید به بودجه سالانه، تبصره های متعددی خارج از برنامه های توسعه اضافه کنیم./ خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها