ایندیپدنت :

تمایل اکثریت مردم آمریکا تسلط دموکرات ها بر کنگره است

تمایل اکثریت مردم آمریکا تسلط دموکرات ها بر کنگره است
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 00:18

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها خواهان تسلط دموکرات ها بر کنگره این کشور هستند.

العالم - آمریکا

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی ایندیپدنت در تحلیل این نظرسنجی نوشت: شاید اکنون جمهوریخواهان اکثریت کنگره را در هر دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا تشکیل دهند اما اکثر آمریکایی ها خواستار وضعی متضاد هستند.

بنابر نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینی پیاک (uinnipiac University ) پنجاه و چهار درصد آمریکایی ها آرزو می کنند که ایکاش حزب دموکرات بر مجلس نمایندگان کنترل داشت. و فقط 38 درصد همین احساس را درباره جمهوری خواهان دارند. واقع امر آن است که به باور 41 درصد از آمریکایی ها، اگر دموکرات ها پیروز انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 بودند، اکنون کشورشان در وضع به مراتب بهتری بود.

همچنین در این نظرسنجی، رهبران دموکرات نسبت به همتایان جمهوری خواه خود محبوبیت بیشتری دارند: نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا توانست 31 درصد امتیاز بگیرد در حالی که پل رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا فقط 21 درصد امتیاز کسب کرد.

این نظرسنجی، خبر خوشی برای حزب دموکرات است، به ویژه آن که این حزب همچنان در حال تلوتلو خوردن از شکست غیرمنتظره در رقابت ریاست جمهوری است. شش ماه بعد از این شکست، چنین به نظر می رسد که دموکرات ها به موفقیت آمیز نبودن قانونگذاری های دونالد ترامپ و عدم محبوبیت تاریخی او در نظرسنجی ها بند کرده اند تا بلکه چشم انداز (انتخابات) میان دوره ای خود در کنگره را تقویت کنند.

وقتی صد روز از به قدرت رسیدن ترامپ گذشت بدون آن که او بتواند به پیروزی بزرگی در زمینه قانون گذاری برسد، دموکرات ها کنفرانس مطبوعاتی پیروزمندانه ای به راه انداختند که عنوان آن این بود: صد روز وعده های تحقق نیافته  رئیس جمهور ترامپ! بنابر نظرسنجی یاد شده نیز، میزان رضایتمندی از دوران ریاست ترامپ به کمتر از 36 درصد می رسد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها