پرداخت دیه 210 میلیونی به خانواده کارگران معدن

پرداخت دیه 210 میلیونی به خانواده کارگران معدن
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 07:59

رییس بیمه مرکزی می‌گوید که به شرکت بیمه آسیا دستور داده تا سقف بیمه‌نامه که معادل دیه ۴۰ نفر از کارگران معدن زمستان یورت است را به خانواده بازماندگان کارگران فوت شده در معدن بپردازد.

العالم - ایران

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره که آیا با توجه به اینکه بیمه آسیا تنها پوشش تعداد کمی از کارگران معدن زمستان یورت را برعهده داشته است، آیا دیه تمام کارگران کشته شده در فاجعه این معدن را پرداخت می‌کند یا خیر؟ تاکید کرد: بیمه آسیا قطعا با تمام این موضوعات دیه تمام کارگران کشته شده در معدن را پرداخت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این‌که پس قاعده نسبی و ماده ۱۰ قانون بیمه چه می‌شود؟ گفت: اینجا ماده ۱۰ قانون بیمه مطرح نیست و مسئولیت شرکت در مورد معدنچیان تا سقف ۴۰ نفر هر کدام به ازای یک دیه کامل که در حال حاضر ۲۱۰ میلیون است بیمه شده و لذا برای ۴۰ نفر هر کدام ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رییس بیمه مرکزی در پاسخ به این‌که آن سه نفری که مازاد بر ۴۰ نفر در معدن کشته شدند چه می‌شود، اظهار کرد: بیمه آسیا در این مورد تا سقف ۴۰ نفر بیمه کرده که برای هر نفر باید ۲۱۰ میلیون تومان معادل یک دیه کامل پرداخت شود یعنی سقف این مبلغ در مجموع هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که کل این مبلغ را بیمه آسیا پرداخت می‌کند. برای آن سه نفر هم یک فکری هم می‌کنند،  در آن رابطه مشکلی نیست.

همتی ادامه داد: ما به بیمه آسیا دستور دادیم که به آن ۴۰ نفر دیه کامل معادل ۲۱۰ میلیون تومان برای هر نفر پرداخت شود استاندار هم طی نامه‌ای اعلام کرد که به ۴۰ نفر دیه کامل پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این‌که بعضی‌ها می‌گویند کارفرما فقط برای پنج یا شش نفر بیمه مسئولیت خریده آیا شما سیستم سنهاب را در این مورد چک کرده‌اید که تعداد دقیق را به ما بگویید؟ گفت: من می‌دانم که تعهدات آن بیمه‌نامه تا سقف ۴۰ نفر است. خود بیمه آسیا هم این موضوع را به ما اعلام کرده است. البته باید حداقل به تعداد کارگرانی که در آنجا کار می‌کردند بیمه‌نامه صادر می‌شد که آن حدود ۲۰۰ نفر بود.

رییس بیمه مرکزی اضافه کرد: البته اگر شرکت بیمه این دیه‌ها را نمی‌داد خود آن شرکت (کارفرمای معدن زمستان یورت گلستان) باید دیه همه را پرداخت می‌کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها