توضیحات ستاد انتخابات کشور درباره استفاده نامزدها از دانشگاه‌ها

توضیحات ستاد انتخابات کشور درباره استفاده نامزدها از دانشگاه‌ها
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 16:33

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اعللام کرد: هیچ شرطی برای استفاده برابر نامزدهاي رياست جمهوری از محیط های عمومی از جمله سالن های دانشگاه‌ ها وجود ندارد.

العالم- ایران

در پی انتشار مصاحبه معاون فرهنگی وزارت علوم؛ متضمّن تعیینِ شرطِ برگزاریِ پرسش و پاسخ یا مناظره برای حضور نامزدهای ریاست جمهوری در دانشگاه ها بر اساس استعلام از دو نهاد فرا دانشگاهی، کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: مسؤولیت بررسی و نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بموجب تصریحات قانونی به هیأتِ نظارتی متشکل از نمایندگان 3 قوه بریاست وزیر کشور واگذار شده و تصمیم گیری در خصوص برنامه های تبلیغاتی این انتخابات از جمله حضور نامزدها در دانشگاه ها به مراجع دیگر ارتباطی ندارد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در یادداشت رسانه ای خود، تأکید کرد: هیچ شرطی برای استفادهِ برابرِ نامزدهاي رياست جمهوری از محیط های عمومی از جمله سالن های دانشگاه‌ ها وجود ندارد و با تصویب هیات بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همه فضاهای عمومی؛ می بایست در قالبِ فرصتِ برابر در اختیارِ 6 نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد و شرط دیگری از قبیل برگزاری پرسش و پاسخ یا مناظره و امثال آن، تعریف نشده و هیچ مرجع دیگری، حقی برای تعریف شرایط جدید ندارد.
در یادداشت رسانه ای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور همچنین با تبریک نیمه شعبان؛ سالروزِ میلاد موفور السرور قائم آل محمد (صلوات ا... و سلامه علیه ) به محضر مردم شریف و عزیز ایران، بر ضرورتِ توجهِ همهِ فعالان سیاسی، اجرائی و غیر اجرائی به مسؤولیت های قانونی در امر انتخابات و پرهیز از اظهاراتِ خارج از چارچوب های قانونی تعریف شده در این عرصه تأکید شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها