روشن‌گری ترامپ دربارۀ املاک و برج‌هایش در روسیه

روشن‌گری ترامپ دربارۀ املاک و برج‌هایش  در روسیه
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 20:09

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که هیچ مِلک و مرکز تجاری در روسیه ندارد.

العالم آمریکا

ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: من در روسیه هیچ سرمایه گذاری در روسیه ندارم. هیچ چیزی؛ مطلقاً. من هیچ املاکی در روسیه ندارم. بسیاری معتقدند که من در مسکو یک مجتمع اداری دارم. من هیچ چیزی از این دست و غیره در روسیه ندارم.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که نامه ای به لیندسی گراهام عضو مجلس سنای آمریکا فرستاده که این نامه شامل مدارکی برای اثبات گفته های خود است.
ترامپ روز سه شنبه گذشته جیمز کومی مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا را که درباره ادعای ارتباط ترامپ با روسیه تحقیق می کرد، عزل کرد. جف سِشنز دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا و رود روزِنشتاین معاون اول وی از عزل کومی حمایت کرده اند.
کومی ناظر بر تحقیقات مربوط به اتهام رابطۀ احتمالی ترامپ با روسیه بود ولی کاخ سفید و کرملین این اتهام را رد کرده اند. 
هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز کومی را به دست داشتن در شکست انتخاباتی وی متهم کرد و گفت که کومی 10 روز پیش از آغاز انتخابات اطلاعات غیرموثقی را برای تخریب چهرۀ وی منتشر کرده و مدعی شده بود که پرونده ای برای هیلاری تشکیل شده است.
دفتر تحقیقات فدرال آمریکا ، روسیه را به تلاش برای تأثیر در نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرده است ولی مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.
دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز با رد این اتهام اعلام کرد: این اتهام هیچ اصل و اساسی ندارد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها