«سیلی» محکمِ ترامپ به صورت اردوغان

«سیلی» محکمِ ترامپ به صورت اردوغان
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 00:17

سفیر سابق ترکیه در آمریکا، تصمیم دونالد ترامپ برای دادن سلاح های سنگین به گروه های مسلح کُرد در سوریه را موجب بحرانی تر شدن اوضاع ارزیابی کرد.

العالمترکیه

«فاروق لوگ اوغلو» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «دستیابی [یگان های حمایت از کردها] به سلاح های سنگین از سوی آمریکا، اوضاع منطقه را پیچیده تر خواهد کرد؛ چرا که کردها احساس قدرت و حاکمیت خواهند کرد و این مساله آن ها را تشویق خواهد کرد خود را بخش مهمی از آیندۀ سوریه ببینند و این مساله، سبب شکل گیری نوع دیگری از رویارویی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: نگرانی ترکیه قابل توجیه است، زیرا قدرت یافتن نقش کردها در سوریه و حمایت نظامی و لجستیک از آن، می تواند حاکمیت و آیندۀ سوریه را به خطر بیندازد.

این دیپلمات ترک، حمایت آمریکا از کردهای مسلح ترکیه را که همزمان با سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا صورت گرفت را ضربه دیپلماتیک شدیدی ضد ترکیه قلمداد کرد.

لوگ اوغلو خاطر نشان کرد: می توان گفت که این اقدام، سیلی محکم ترامپ به اردوغان بود و مشخص است که زمان بندی اعلام این موضوع، عمدی بود. این مساله نشان می دهد که آمریکا، برخوردی تحقیرآمیز و غیراخلاقی با ترکیه دارد.

205

 

پربیننده ترین خبرها