آغاز چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در باکو

آغاز چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در باکو
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 07:46

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی جمعه شب با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به طور رسمی در باکو گشایش یافت.

العالم ـ آسیا

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان ورزشی ٥٤کشور اسلامی، عبدالله بن مصاعدبن عبدالعزیز رییس فدراسیون بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، مهربان علی اف همسر رییس جمهوری آذربایجان، آزاد رحیم اف وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشورمان با نیم ساعت تاخیر در ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی به طور رسمی در ورزشگاه ٧٠هزار نفری باکو آغاز شد.
ورزشگاه ملی باکو یک ورزشگاه چندمنظوره در جمهوری آذربایجان است که عملیات اجرایی آن در سال 2011 آغاز و در سال 2015 افتتاح شده است.
اعضای کاروان ورزشی ایران نیز با پرچمداری مه لقا جام بزرگ از مقابل جایگاه مهمانان این بازی ها رژه می روند.
همچنین صلح، وحدت، یکپارپگی و احترام چهار نماد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بر روی مدال های چهارمین دوره این بازی ها حک شده است.
همزمان با روز افتتاحیه بازی های نمایندگان ایران در دو رشته والیبال و بوکس نخستین مسابقه خود را با پیروزی آغاز کردند.
این دوره از بازی ها نمایندگان ٥٤ کشور عضو همکاری های اسلامی در 22رشته ورزشی کشتی فرنگی و آزاد، زورخانه ای، بوکس، تنیس، تنیس روی میز، والیبال جوانان، ژیمناستیک، کاراته تاتامی، تیراندازی، وزنه برداری، ووشو، جودو ، (شنا، شیرجه، واترپلو)، (دو و میدانی و جودو، نابینایان) و تکواندو شیاپچانگ، دوومیدانی، فوتبال، بسکتبال سه نفره و هندبال از 22اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به مصاف هم می روند.
کویت، سودان و لیبی در آستانه برگزاری این بازی ها ازشرکت در این رقابت ها انصراف دادند.
از بین 22رشته ورزشی پنج رشته درقالب تیمی فوتبال، والیبال، بسکتبال سه نفره، هندبال و واترپلو هستند و ورزش های زورخانه ای و جودو نابینا و کم بینایان برای نخستین بار به این رشته ها اضافه شده است.
کاروان ایران نیز با ترکیب 280نفری (127ورزشکار مرد و 31 ورزشکار زن ) در 20رشته به غیر از فوتبال و هندبال از 16فدراسیون ورزشی حضور دارند.
تنها رشته تیمی حاضر ایران در این بازی ها والیبال است که بلندقامتان جوان به جای تیم بزرگسالان در این رقابت ها حضور دارند.
ایران در سومین دوره این بازی ها به میزبانی اندونزی با 87 ورزشکار تنها در 6رشته با کسب 30 مدال طلا، 17 نقره و 11 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها