بازتاب دور سوم مناظر‌ه در رسانه های عربی

بازتاب دور سوم مناظر‌ه در رسانه های عربی
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 08:06

دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشت.

العالم ـ ایران

شبکه تلویزیونی المیادین محور دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران را مسائل اقتصادی، مصرف نفت و قاچاق عنوان و خاطرنشان کرد: «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» دو کاندید شاخص این دور از مناظرات بودند. قالیباف نیز از هزینه‌های شخصی کاندیداهای رقیب یعنی رئیس و معاون دولت فعلی انتقاد کرد. «اسحاق جهانگیری» نیز با تبیین عملکرد دولت در بخش اقتصادی ضمن رد انتقاد قالیباف، به حمایت از دولت فعلی پرداخت. «سیدمصطفی میرسلیم» نیز با انتقاد از عملکرد دولت فعلی اعلام کرد که این دولت هیچ برنامه‌ای برای مقابله با کسانی که به غارت بانک‌ها می‌پردازند، ندارد.

صفحه عربی فرانس ۲۴ 

صفحه عربی فرانس ۲۴ نیز با پوشش دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد: مسئولان ایرانی از این امر که طبقه کارگر و افراد فقیر جامعه ایرانی در انتخابات شرکت نکنند، نگران هستند.

صفحه عربی اسپوتنیک 

صفحه عربی اسپوتنیک نیز اعلام  کرد: در مناظره نهایی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران «محمد باقر قالیباف» سران دولت فعلی را به فساد و سوء استفاده وزرا از مناصب خود برای انجام تجارت‌های غیرقانونی متهم کرد. روحانی و جهانگیری نیز با رد این اتهامات اعلام کردند هیچ مدرکی مبنی بر تجاوز وزرا از اختیارات قانونی خود وجود ندارد.

الجزیره

الجزیره نیز با بازتاب خبر دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران نوشت: این مناظره که به نوعی مواجهه دو جریان اصلاحات و اصولگرایی بود با تمرکز حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در دفاع از اقدام‌های اقتصادی دولت و در نقطه مقابل انتقادهای سید ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف و سید مصطفی میرسلیم دنبال شد. کاندیداهای منتسب به جریان اصولگرایی با تاکید بر بیکاری و مشکلات اقتصادی از دولت فعلی به انتقاد پرداختند.

پایگاه خبری الوسط 

پایگاه خبری الوسط نیز که به گزارش لحظه به لحظه این دور از مناظرات می‌پرداخت، با اشاره بر اینکه محور این مناظره اقتصادی بوده است اعلام کرد: سه کاندیدای منتقد عملکرد دولت فعلی ضمن انتقاد شدید از عملکرد اقتصادی دولت موارد مختلف بحث‌های اقتصادی دولت را مورد حمله قرار داده و در مقابل حسن روحانی و جهانگیری به دفاع از عملکرد اقتصادی دولت خود پرداختند.

پایگاه خبری ۲۴

پایگاه خبری ۲۴ نیز با پوشش خبر دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران محور این دور از مناظرات را اقتصادی اعلام کرد و افزود: نامزدهای ریاست‌جمهوری به بیان برنامه‌های اقتصادی خود پرداختند.

پایگاه خبری عرب۲۴ 

پایگاه خبری عرب۲۴ نیز نوشت: دور سوم مناظرات ریاست‌جمهوری ایران که با موضوع اقتصادی برگزار شد، شاهد مواجهه دو گروه موافق عملکرد اقتصادی دولت که شامل نامزدهای اصلاح طلب و منتقدان عملکرد اقتصادی دولت که شامل نامزدهای اصولگرا بود، می‌شد.

پایگاه خبری العین 

پایگاه خبری العین نیز ضمن پوشش خبری دور سوم مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد: در این مناظره که با محوریت اقتصاد برگزار شد روحانی و جهانگیری به دفاع از عملکرد اقتصادی دولت پرداختند در حالی که نامزدهای جریان مخالف دولت از عملکرد اقتصادی دولت روحانی به شدت انتقاد کردند.

تارنمای اینترنتی روزنامه «الرایه»

تارنمای اینترنتی روزنامه «الرایه» نیز ضمن پوشش خبری این مناظره اعلام کرد: در این دور از مناظره که با محوریت اقتصادی برگزار شد، دو جریان مدافع و منتقد عملکرد اقتصادی دولت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

الیوم السابع

الیوم السابع نیز نوشت: دور سوم مناظرات انتخاباتی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران مملو از تبادل اتهام‌ها بین نامزدهای موافق و مخالف عملکرد دولت بود. به نوشته الیوم السابع قالیباف، روحانی وجهانگیری را متهم به تسلط بر اراضی دولت کرد و روحانی نیز جریان مخالف دولت را به نابودی کشور متهم کرد.

ایلنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها