هشدار مقام‌اسبق آمریکایی درباره تشدیدتحریم‌های ایران

هشدار مقام‌اسبق آمریکایی درباره تشدیدتحریم‌های ایران
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 08:51

یک مقام اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا به سناتورها درباره تشدید تحریم‌های ایران هشدار داد.

العالم - آمریکا
 

به نقل از وبسایت هافینگتن پست؛ آدام ژوبین -- وزیر خزانه‌داری موقت آمریکا در 3 هفته نخست زمامداری دونالد ترامپ و یکی از مقامات ارشد این وزارتخانه در دولت اوباما – به قانون‌گذاران آمریکایی هشدار داد طرح تشدید تحریم‌های ایران که در کمیته روابط خارجی سنا در دست بررسی است می‌تواند توافق هسته‌ای ایران را خدشه‌دار کند و به روابط آمریکا با متحدانش آسیب برساند.
در نامه روز جمعه ژوبین خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی سنا آمده است: «این طرح با نگارش کنونی خود می‌تواند واکنشی وحشتناک را در ایران و در میان متحدانمان به وجود آورد؛ چرا که می‌تواند دست‌کم به عنوان تضادی با روح برجام تلقی شود.»
ژوبین که در ماه فوریه (حدود 3 ماه پیش) دولت آمریکا را ترک کرد، در منصب پیشین خود – در زمان اوباما – به عنوان یکی از مقامات بلندپایه وزارت خزانه‌داری این کشور در حوزه تروریسم، مسئول ارشد سیاست‌گذاری‌های آمریکا در حوزه تحریم‌های ایران بود.
گرچه باراک اوباما ژوبین را به این سمت منصوب کرد، دیدگاه‌های وی در قبال ایران خصمانه است و به اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها باور دارد. ترامپ تا زمان تأیید «استیو منوچین» در سنا از ژوبین خواست به طور موقت اداره وزارت خزانه‌داری را بر عهده گیرد.
طرح تحریم‌های ایران در ماه مارس (حدود 2 ماه پیش) در سنا مطرح شد و از حمایت گسترده سناتورهای هر دو حزب برخوردار است. 29 سناتور جمهوری‌خواه و 14 سناتور دموکرات به عنوان حامی، این طرح را امضا کرده اند. اما نامه ژوبین احتمالاً تأثیر زیادی بر قانون‌گذاران خواهد داشت.
در بخش دیگری از نامه ژوبین آمده است: «طرح تحریم‌های سنا در شکل کنونی خود هیچ منفعتی نخواهد داشت؛ چرا که بر رفتارهای ایران خارج از حوزه مباحث هسته‌ای فشاری مضاعف وارد نخواهد کرد. به همین دلیل، فکر می‌کنم تصویب این طرح برای منافع ما مضر خواهد بود.»

پربیننده ترین خبرها