پاسخ تامین اجتماعی به اظهارات رئیسی

پاسخ تامین اجتماعی به اظهارات رئیسی
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 09:44

سازمان تامین اجتماعی به اظهارات حجت الاسلام رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در آستانه انتخابات پاسخ داد و اعلام کرد:حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ‌ در تمام سال های استقرار دولت تدبیر و امید، بیش از نرخ تورم افزایش یافته است.

العالم ـ ایران

سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد، طرح این مطلب که این افزایش ها یک حرکت تبلیغاتی در ایام انتخابات است از اساس، نادرست است. براساس این گزارش، قضاوت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی درباره تلاش سازمان برای کاستن از مسائل آنان در دوره فعلی در حوزه های بیمه ای و درمانی، پاسخ مناسب به کسانی است که در گذشته، ناامنی، بی انضباطی مالی و هتک حرمت بیمه شدگان و مستمری بگیران به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی را رقم زده بودند.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در طول فعالیت دولت روحانی، در مجموع 81 درصد به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اضافه شد که 25 درصد نیز بیشتر از نرخ تورم بود تا بخشی از عقب ماندگی های گذشته این افراد جبران شود و البته تا رسیدن به شرایط مناسب تر تلاش خواهیم کرد.
براساس این گزارش، این در حالی است که از سال ٨٥ تا ٩٢ نرخ افزایش مستمری زیر نرخ تورم و تنها در سال ٨٨ یعنی سال انتخابات ، بالاتر از نرخ تورم بوده است.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون تن از این شمار، مستمری بگیر و بازنشسته اند.
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی درباره هدفمندی یارانه ها، به اقدام دولت یازدهم در افزایش سه برابری مستمری مددجویان که به تازگی اجرا شده است، اشاره کرد و از اینکه دولت این اقدام را از ابتدا انجام نداده است، انتقاد کرد و آن را مرتبط با فضای انتخابات برشمرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها