واکنش اپوزیسیون انگلیس ‌به موضع ضدایرانیِ ‌ترامپ

واکنش اپوزیسیون انگلیس ‌به موضع ضدایرانیِ ‌ترامپ
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 11:39

"جرمی کوربن" رئیس حزب کارگران انگلیس، از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه، ایران و کرۀ شمالی انتقاد کرد.

العالم اروپا

رئیس حزب اپوزیسیون کارگران انگلیس، در چارچوب تبلیغات انتخاباتی خود، در سخنانی که در مرکز تحلیل "چتم هاوس" در لندن ایراد کرد، برنامۀ خود را که بر مبنای "اولویت دیپلماسی" استوار است، ارائه کرد.

کوربن گفت: درگیری های مسلحانه، تغییرات زیست محیطی، بحران پناه جویان و اختلاف سطح معیشتی، سبب خطرناک تر شدن اوضاع جهان شده است.

وی سپس از موضع گیری های ترامپ و پافشاری بر "ایجاد تنش با کرۀ شمالی از یک سو، بمباران یکجانبۀ سوریه از یک سو و مخالفت با توافق هسته ای با ایران از سوی دیگر" به شدت انتقاد کرد.

رئیس حزب مخالف دولت انگلیس در ادامه تاکید کرد: باید به دست دادن با دونالد ترامپ پایان داد.. ترزا می (نخست وزیر انگلیس) تسلیم خواسته های رئیس جمهور آمریکا شده است.. منتظر شدن برای دریافتِ جهت وزش بادهایی که از واشنگتن می آید، نشانی از رهبری قدرتمند ندارد؛ علاوه بر آن، تسلیم بودن در قبال دولت ترامپ، ثباتِ آینده را در پی نخواهد داشت.

وی با این سخن، اشاره ای کنایه آمیز به شعار نخست وزیر انگلیس داشت که بر پایه "رهبری قدرتمند و باثبات" استوار است.

رهبر حزب کارگران انگلیس همچنین بازنگری در روابط بین المللی بر اساس گفت وگو و احترام متقابل و دخالت نکردن در امور دیگر کشورها را خواستار شد و گفت: من حاضرم دخالت نظامی در برخی امور به عنوان آخرین راه حل، را بپذیرم؛ اما این کار، باید بر اساس قوانین بین المللی صورت گیرد.

این سخنرانی جرمی کوربن، در چارچوب تبلیغات برای انتخابات پارلمان انگلیس صورت گرفت.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها