با 40 درصد کامپوزیت در ساخت بدنه؛

رقیب سرسخت ایرباس 320 و بوئینگ 737 به بازار می‌آید

رقیب سرسخت ایرباس 320 و بوئینگ 737 به بازار می‌آید
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 16:57

اولین مدل هواپیمای بدنه باریک مدل МС-21 ساخت روسیه، پس از طی آخرین آزمایشات از کارخانه «ایرکوت» برای انجام پرواز خارج شد.

العالم - اروپا

روزنامه «ایزوستیا» به نقل از منابع در صنایع هوایی روسیه با اعلام این خبر نوشت: هواپیمای МС-21 مرحله دیگری از آزمایشات دوره ای خود را پشت سر گذاشته و برای پرواز آزمایشی آماده شده است.

این هواپیما برای بزرگترین بخش بازار هوایی یعنی حمل و نقل مسیرهای متوسط طراحی شده است. مهندسین طراح آن انتظار دارند که این هواپیما رقیب خوبی برای بویینگ 737 و ایرباس آ320 بشود. هواپیمای МС-21 سریعتر پرواز کرده و از نظر اقتصادی بر رقبای غربی ارجحیت دارد. طبق محاسبات کارخانه «ایرکوت» این هواپیما قادر است تا 3 میلیون دلار در سال صرفه جویی کند. پیشتر این کارخانه درباره سفارشات کالاهای سخت برای 175 ماشین و سفارش کالاهای نرم خبر داده بود.

شرکت هواپیمایی ایرفلوت اولین کاربر این هواپیما خواهد بود. قرار است از اواخر 2018 و اوایل 2019 ارسال بار توسط این هواپیما آغاز شود.

هواپیمای مذکور برای حمل مسافر بین 150 تا 211 نفر نیز چشم انداز خوبی دارد و از جدیدترین فناوری ها در بدنه و موتور آن استفاده شده است. برای اولین بار در این هواپیما بال کامپوزیت برای هواپیمای مسافربری استفاده کرده اند. قرار است این هواپیما جایگزین مدل های «توپولوف»، «یاک» و «آنتونوف» ساخت دوره شوروی شود.

ولادیمیر پاپوف معاون سردبیر مجله «آویاپانوراما» که خود خلبان دوره روسیه و دکترای مهندسی فنی نیز هست در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک خاطر نشان کرد که تولید این قبیل هواپیماها شاخص خوبی برای صنعت است.

وی در ادامه توضیح داد: «بیش از 40% این هواپیما از مواد کامپوزیت ساخته شده است. موتورهای آن کاملا جدید بوده و قدرت زیادی دارد، از کابین شیشه دار به شکل هواپیماهای جنگی استفاده شده است. ما در حقیقت هواپیماهای مسافری روسیه را احیا می کنیم. این عامل برای توسعه و احیای صنعت هواپیماسازی روسیه بسیار اهمیت دارد. ما مدل های «سوخو سوپرجت 100 را داشتیم  و امروز مدل МС-21 را ساخته ایم که مدتها انتظارش را می کشیدیم. ساخت این هواپیما شاخص خوبی برای صنعت هواپیماسازی است».

به گفته وی، هواپیمای МС-21 می تواند رقیب سرسختی برای هواپیماهای غربی باشد. وی در ادامه توضیح می دهد: «این هواپیما می تواند با بویینگ و ایرباس رقابت کند، زیرا МС-21 با مواد کاملا جدید ساخته شده و از فناوری های پیشرفته برای سیستمهای آن بهره گرفته اند. این هواپیما از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است و در آینده می تواند جایگزین هواپیماهای مسافت کوتاه شود. حتی بسته به باک آن، مسافت های متوسط را نیز طی کند و یا برای مسافت های بلند تنظیم شود. به عبارتی امکانات این هواپیما بسیار گسترده است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها