دختری که آزادی از چنگ بوکوحرام را نمی‌خواهد!

دختری که آزادی از چنگ بوکوحرام را نمی‌خواهد!
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 17:30

یکی از دختران ربوده شده در نیجریه، نمی‌خواهد در چارجوب توافق دولت نیجریه با گروه تروریستی بوکوحرام آزاد شود!

العالم - آفریقا

گروه تروریستی بوکوحرام فایلی ویدئویی از یکی از دختران ربوده شده در نیجریه منتشر کرد که نمی خواهد در چارجوب توافق دولت نیجریه با بوکوحرام آزاد شود.

"مایدا یاکوبو" در این فایل ویدئویی سه دقیقه ای، می گوید که یکی از 276 دختری است که توسط بوکوحرام ربوده شده؛ و در ادامه به گروه بوکوحرام اعلام وفاداری می کند!

فایل ویدئویی این دختر را در حالی نشان می دهد که سه زن سیاه پوش اطراف او را گرفته اند؛ خود او نیز حجابی سیاه پوشیده و تفنگ به دست گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمی خواهد نزد خانواده اش بازگردد، می گوید که "آنها در گمراهی به سر می برند و می خواهیم که اسلام را بپذیرند"!

گاربا شیهو سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه روز سه شنبه گذشته اظهار داشت که یکی دیگر از این دختران ربوده شده نیز نمی خواهد آزاد شود؛ زیرا با یکی از عناصر تروریست بوکوحرام ازدواج کرده است.

گروه تروریستی بوکوحرام 276 نفر از دانش آموزان دختر یک دبیرستان دولتی در شهرک شیبوک واقع در شمال نیجریه را در آوریل سال 2014 ربوده است. 57 تن از آنان توانستند فرار کنند و 82 نفر نیز آزاد شدند و 21 نفر دیگر در اکتبر 2016 مبادله شدند. ارتش سه تن از این دختران را پیدا کرد و همچنان 113 دختر نزد این گروه تروریستی بازداشت هستند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها