حفتر در قاهره به دیدار سیسی رفت

حفتر در قاهره به دیدار سیسی رفت
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 18:35

رئیس جمهوری مصر امروز (شنبه) در دیدارِ فرمانده کل "ارتش ملی لیبی" بر اهمیت برداشتن محدودیت‌ها از مسیر ارسال سلاح برای ارتش لیبی تاکید کرد.

العالم-مصر

به گزارش الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در جریان دیدار با خلیفه حفتر، فرمانده کل "ارتش ملی لیبی" تاکید کرد که مسلح شدن ارتش لیبی از اصول اساسی برای از بین بردن خطر تروریسم در این کشور است.

رئیس جمهوری مصر بر لزوم توقف حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی و ارسال سلاح به آنها و اعزام نیروهای کمکی برای تروریست‌ها و برخورد با طرف‌های خارجی مختلفی که برای به بازی گرفتن توانایی‌های مردم لیبی تلاش می‌کنند، تاکید کرد.

علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که سیسی در جریان این دیدار بر موضع ثابت قاهره در قبال بحران لیبی و تلاش مداومش برای دستیابی به راه حل سیاسی از طریق تشویق به گفت‌وگو میان طرف‌های مختلف تاکید کرد تا لیبی مجددا شاهد ثبات گردد و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

علاء یوسف تصریح کرد که تمامی تلاش‌هایی که مصر با گروه‌های مختلف سیاسی لیبی دست به آن می‌زند، با هدف از سرگیری گفت‌وگو جهت بررسی مسائل مشخصِ مورد توافق است.

وی عنوان داشت که در جریان این دیدار آخرین تحولات سیاسی در لیبی مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها جهت تداوم گفت‌وگو میان طرف‌های لیبیایی و ارجحیت دادن به منفعت ملی لیبی تاکید شد تا مجددا نهادهای دولت لیبی فعال شوند و خواسته‌های ملت لیبی محقق ساخته شود.

از سوی دیگر، خلیفه حفتر به نقش مهم مصر درخصوص بحران لیبی اشاره کرد و از تلاش‌های قاهره برای کمک به طرف‌های مختلف به منظور رسیدن به توافق قدردانی کرد و تمایل مصر برای تضمین ثبات در اوضاع لیبی در سایه روابط برادرانه میان دو ملت مصر و لیبی ستود.

 

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها