روحانی: «فقر مطلق» را تا پایان دولت بعد برطرف می‌کنیم

شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 22:59

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق را برطرف می‌کنیم، گفت: مفاسد از عدم شفافیت است و بزودی لایحه شفافیت را برای برخورد ریشه‌ای با فساد به مجلس می‌دهیم.

العالم-ایران

 حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه ضبط شده گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: انضباط مالی یکی از دلایل کنترل تورم بود.

وی افزود: در مجموع تورم مواد خوراکی زیر 8 درصد بوده است، البته باید اقدامات بیشتری صورت دهیم؛ سال گذشته و امسال حقوق بازنشسته‌ها را افزایش دادیم و تحول خوبی داشته‌ایم، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: یارانه قطع نمی‌شود، اما معتقد به نظام تأمین اجتماعی هستیم که از نیازمندان و افزایش مستمری مددجویان به 3 برابر شروع کردیم.

وی تأکید کرد: تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق را برطرف می‌کنیم و سهام عدالت را هم سامان دادیم که بزودی لایحه به مجلس می‌رود.

روحانی یادآور شد: مفاسد از عدم شفافیت است و بزودی لایحه شفافیت را برای برخورد ریشه‌ای با فساد به مجلس می‌دهیم، همچنین لایحه‌ای تقدیم می‌شود که ذینفعان نتوانند برای خود چیزی را تعیین کنند، مثل تعیین حقوق خود و غیره، ضمن اینکه دولت الکترونیک و رسانه‌ها برای مبارزه با فساد کمک می‌کنند.

روحانی در ادامه افزود: برای ایجاد اشتغال در اجتماع باید اولا فضا را آرام کنیم تا مردم بتوانند احساس آرامش کنند تا سرمایه‌گذاری کنند.

وی به موضوع مالیات اشاره و تصریح کرد: در مساله مالیات ما امده‌ایم برای بنگاه‌های متوسط و کوچک و اصناف با خوداظهاری به خودشان واگذار کردیم که این فضای خوبی را بوجود آورده است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات ما برای اشتغال بحث کارورزی است که به زودی آغاز می‌شود، افزود: این طرح برای افرادی است که می‌خواهند کار کنند اما تخصصی ندارند. ما آن‌ها را دعوت می‌کنیم برای گذراندن دوره و یادگیری تخصص.

وی ادامه داد: در طول دوره به آنها کمک می‌شود و یک‌چهارم حقوق کارگری به آنها پرداخت می‌شود. در ادامه آنها به بنگاه‌ها می‌روند برای مشغول به کار شدن و اگر از او راضی بودند آنجا ماندگار می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه ما اگر مهارت ایجاد کنیم این خود اشتغال خواهد بود، گفت: ما باید برای شهرهایی که گردشگرپذیر هستند زمینه‌ها را مهیا کنیم. سالانه می‌توانیم یک میلیون گردشگر جذب کنیم، ما باید موانع جذب گردشگر را از بین ببریم تا گردشگران ما را کشورهای همسایه جذب نکنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی با شبکه های اجتماعی مبارزه می کنند یادآور شد: هر وسیله‌ای می‌آید اول با آن مبارزه می‌کنند. یک زمانی رادیو آمد شروع کردند با آن مبارزه کردن، بعد با تلویزیون مبارزه کردند، بعد با فیلم مبارزه کردند، بعد با ویدئو مبارزه کردند، بعد با ماهواره مبارزه کردند، بعد با شبکه‌های اجتماعی مبارزه کردند؛ برای مردم در خیابان هم ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، خب بیرون نروند؟! ممکن است هنگام رانندگی هم تصادف کنیم، خب اصلا سوار ماشین نشویم؟ما باید با تحولات جهانی همراه باشیم؛ البته این فضا باید امن باشد نه امنیتی و برای با فرهنگ و اخلاق ما همخوانی داشته باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید جلوی تخریب و اتهام را بگیریم، گفت: این‌ها فضای جامعه و اخلاق ما را خراب می‌کند. ما باید فضا را امن کنیم تا مردم ۲۹ اردیبهشت پای صندوق رای بیایند؛ علی برکت الله.
روحانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی معنایش این است که اقتصاد بتواند در برابر فشار و تکانه‌های مختلف مشکلی نداشته باشد، افزود: سال ۹۴ ما ثبات را احساس کردیم و حتی توانستیم رشد داشته باشیم و تورم را کاهش دهیم. ما در این چهار سال بیشتر از مقدار تورم حقوق بازنشستگان را افزایش داده‌ایم.

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکلات تولید مربوط به موانعی می شود که باید برطرف شود، بسیاری از مقرارت دست و پا گیر در مورد اقتصاد را کم کردیم؛ ما در زمینه درمانی و بیمه درمانی به همه اقشار کم درآمد کمک کردیم.

وی اضافه کرد: افرادی بودند که برای عمل جراحی باید بیشتر از 18 میلیون هزینه می کردند که الان کمتر از یک میلیون تومان شده است.

روحانی با بیان اینکه از مردم تشکر می کنم به خاطر اینکه در سال 93 تقاضا کردیم که مردم برای یارانه ثبت نام نکنند که عده ای ثبت نام نکردند، اظهار داشت: از پایان امسال سود سهدام عدالت را دو دهک می توانند دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مفاسد از عدم شفافیت شروع می شود، افزود: باید همه دستگاه ها برنامه ها و هزینه هایشان شفاف باشد و باید از ریشه با فساد مقابله کنیم البته برخی از مفاسد به آن خاطر هست که برخی از تصمیم گیرندگان ذی نفع هستند. ما باید رسانه‌ها را در این زمینه فعال کنیم. اگر رسانه در برابر فساد آزادانه رفتار کند، فساد کم می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم به خاطر شبکه های اجتماعی به این موضوع حساس شدند البته کارهای پلیسی و قضایی در جای خود مورد نیاز است.

روحانی خاطر نشان کرد: در یک مقطعی از سال ۹۰ چون بحث تحریم بود دولت مردم را بدلیل دورزدن تحریم به قاچاق تشویق کرد، با اقداماتی که در گمرک انجام می گیرد جلوی بسیاری از قاچاق ها گرفته می شود از طرفی باید کیفیت کالای خودمان را بالا ببریم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها