ادلب علیه سرکرده جبهه النصره به پا خاست

ادلب علیه سرکرده جبهه النصره به پا خاست
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 00:15

فعالان مخالف در ادلب با اعلام فراخوانی علیه جبهه النصره، ابومحمد الجولانی سرکرده این گروه تروریستی را فردی حقیر و بی‌ارزش دانستند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیئت تحریر الشام روز گذشته عناصر خود را برای حمله احتمالی گروه "درع الفرات" به شهر ادلب از طریق گذرگاه های مرزی با ترکیه آماده کرد. این در حالی است که منابع رسانه ای از تلاش ترکیه در روزهای اخیر برای تاسیس "سپاه اول" (الفیلق الاول) خبر داد که تابعِ گروههای مسلح موسوم به "مخالفان" است و شامل 17 گروه از گروههای شمال سوریه از جمله مزدوران درع الفرات خواهد بود.

به نوشته "شام تایمز"، این منابع تاکید کردند که حمله اخیر گروه تروریستی احرار الشام به سبب تحرکات جدی ترکیه برای تشکیل این سپاه است که شامل تجمع "فاستقم کما امرت" و "ارتش ازاد ادلب" و جیش الاسلام و دیگر گروههای مسلحی است که از پشتیبانی ترکیه برخوردارند.

به گفته این منابع، حمله به مواضع تجمع "فاستقم کما امرت" و جیش الاسلام به کشته و زخمی شدن دهها تن از عناصر دو گروه و بازداشت بسیاری از فرماندهان آنها شد؛ این در حالی است که حمله به اطراف گذرگاه اطمه و شهرک بابسقا نزدیک گذرگاه باب الهوا همچنان ادامه دارد.

در شهر ادلب پس از نماز جمعه تظاهراتی گسترده در محکومیت توافق آستانه و تصمیم روسیه مبنی بر ایجاد 4 منطقه کم خطر برگزار شد. تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی در تحسین و ستایش از ابومحمد جولانی فرمانده نظامی گروه تروریستی "هیئت تحریر الشام" حمل می کردند. الجولانی نیز به نوبه خود در بیانیه ای طرفهای شرکت کننده در روند آستانه را مورد حمله و انتقاد قرار داد.

هیئت تحریر الشام در خطبه های نماز جمعه در مساجد ادلب و حومه آن، همچنین ترکیه و گروههای مسلح نزدیک به آن را هدف حملات وانتقادات خود قرار داد.

در همین راستا، برخی فعالان مخالف شامگاه روز گذشته در ادلب در مقابل تظاهرات هواداران النصره علیه نشست آستانه، فراخوانی علیه این گروه تروریستی به راه انداختند؛ آنها الجولانی سرکرده جبهه النصره را فردی بی ارزش و حقیر دانستند و به او لقب "لنگه کفش" دادند!

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها