دولت مورد حمایت غرب در لیبی به داعش سلاح می‌دهد

دولت مورد حمایت غرب در لیبی به داعش سلاح می‌دهد
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 10:33

روزنامۀ ساندی تایمز انگلیس نوشت حکومت لیبی، که مورد پذیرش غرب و سازمان ملل است، در تجهیز گروه های شبه نظامی همیپیمان داعش در لیبی دست داشته است.

العالم لیبی
به گزارش این روزنامه، اقدام دولت فایز السراج برای  تجهیز گروه های شبه نظامی همپیمان داعش در لیبی از نگاه دیپلمات های غربی «خلافی آشکار» است.
ساندی تایمز می افزاید که گشتی های دریایی اروپا تا کنون 5 بار قایق هایی را که دولت سراج میان مصراته و بنغازی به حرکت در می آورد متوقف کرده اند و هر بار محموله های سلاح در آن کشف کرده اند.
گزارش این روزنامه می افزاید که مقصد این تسلحیات شبه نظامیان هم پیمان داعش هستند که با نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در بنغازی می جنگند.
ساندی تایمز معتقد است دلیل این اقدام دولت سراج آنست که وی خلیفه حفتر را درشمن اصلی دولتش می داند.
لیبی از زمان انقلاب 2011 مردم این کشور که به سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی منجر شد، با مداخله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منطقه درگیر خشونت و بی ثباتی سیاسی شده است.
از دو سال پیش لیبی بر اثر اختلافات میان احزاب و گروه‌ها، دارای دو پارلمان (پارلمان طبرق در شرق و پارلمان طرابلس، پایتخت لیبی) و دو ارتش است.
پارلمان طبرق مورد حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر است. از سوی دیگر، دولت وفاق ملی فایز سراج که مورد حمایت غرب و آمریکا است، در شهر طرابلس مستقر است.
 

پربیننده ترین خبرها