پاکسازی محله "تشرین" و "قابون" در سوریه

پاکسازی محله
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 11:24

یگانهایی از ارتش سوریه وارد محله "تشرین" در حومه شرقی شهر دمشق شده و عملیات پاکسازی گسترده و دقیقی را در این محله آغاز کردند.

العالم - سوریه
خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" اعلام کرد نیروهای ارتش در سراسر محله "تشرین" استقرار یافته و سرگرم خنثی سازی و جمع آوری تله های انفجاری و مین های برجای مانده از تروریست ها در این محله هستند.
به گزارش خبرگزاری سانا دیروز صدها تن از عناصر مسلح به همراه اعضای خانواده در راستای اجرای توافقنامه آتش بس برای پایان دادن به تمام مظاهر حضور مسلحانه این منطقه، "تشرین" و منطقه "برزه" را ترک کردند.
خبرنگار سانا همچنین تصریح کرد با اعلام پذیرش طرح آتش بس از سوی گروه های تروریستی و خروج تروریست ها از محله "قابون"، درگیری مسلحانه در این محله به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار سانا، پس از درگیریهای شدید بین ارتش سوریه و گروه های تروریستی تکفیری، آرامش در کل محله "قابون" حاکم شد. گفتنی است گروه های تروریستی از 4 سال پیش این منطقه را تبدیل به کانون حملات خود به سایر مناطق اطراف کرده بودند.
چند ساعت پس از سیطره ارتش سوریه بر تونل استراتژیکی که القابون را به "عربین" در غوطه شرقی، اعضای گروه های تررویستی شروع به تسلیم کردن خود کردند. این تونل استراتژیک آخرین مسیری در غوطه شرقی به سمت غرب جاده بین المللی بود که در اختیار تروریست ها بود و این گروه ها از این مسیر برای حمله به ارتش سوریه و غیر نظامیان در منطقه از آن استفاده می کردند.
در دیر الزور و محیط اطراف آن نیز ارتش و نیروهای مسلح به مواضع و محل تجمع گروه تروریستی داعش حمله کرده و خسارات و تلفات گسترده ای به آنها وارد کردند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها