بازداشت امام و خطیب جمعه شیعه در شرق عربستان

بازداشت امام و خطیب جمعه شیعه در شرق عربستان
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 19:54

نظامیان سعودی در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مناطق شیعه‎نشین شرق عربستان، عصر امروز امام و خطیب جمعه العوامیه را بازداشت کردند.

العالم - عربستان سعودی

نظامیان سعودی پس از تشدید حملات اخیر خود به روستای «المسوره» زادگاه شهید شیخ نمر باقر النمر، عصر امروز(یکشنبه) شیخ «عباس السعید» امام و خطیب جمعه را در محله شکرالله منطقه شیعه نشین العوامیه واقع در شرق این کشور بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی سعودی که از روز چهارشنبه هفته گذشته حملات خود به منطقه العوامیه را آغاز کرده‌اند، روز جمعه گذشته مسجد «السید محمد» واقع در محله المسوره را با خمپاره هدف قرار داده و به طور کامل این مسجد را تخریب کردند که در پی این حملات سه نفر کشته شدند.

دولت عربستان سعودی که دوازدهم دی ماه سال ۱۳۹۴ شیخ نمر را اعدام کرد، بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به طرح تخریب روستای المسوره (زادگاه شیخ نمر) و ساخت شهرک جدیدی برای بیش از 2000 نفر از ساکنان آن را آغاز کرد و به زور و ارعاب تلاش دارد ساکنین المسوره را از خانه‌هایشان بیرون کند.

از زمان اعدام و شهادت آیت‌الله «شیخ نمر باقر النمر» و بروز اعتراضات در استان القطیف بویژه روستای «المسوره» زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم تخریب این شهرک به علت دشوار بودن تعقیب معترضان در کوچه‌های تو در تو و پیچ در پیچ از سوی محافل حکومتی مطرح شد.

این روستا که محل تولد «شیخ نمر» است، در حقیقت نمادی از مقاومت در شرق عربستان به شمار می‌رود. این روستا با خانه‌های قدیمی با قدمت بیش از 100 سال امکان پنهان شدن آسان معترضان را نیز فراهم آورده است و نیروهای امنیتی در تعقیب و گریزها راه به جایی نمی‌برند.

فارس

پربیننده ترین خبرها