انجمن علمای یمن حمله به العوامیه را محکوم کرد

انجمن علمای یمن حمله به العوامیه را محکوم کرد
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 21:06

انجمن علمای یمن با انتشار بیانیه ای تروریسم، حمله و جنایات ددمنشانه آل سعود به اهالی العوامیه در منطقه القطیف در شرق عربستان سعودی را محکوم کرد.

العالم یمن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیانیه، این حمله را مغایر با موازین و ارزش های انسانی و دینی دانست و از رژیم سعودی به خاطر استفاده از اموال و توانمندی مسلمانان ضد مسلمانان و خدمت به صهیونیسم جهانی و اجرای توطئه های استکباری آمریکایی صهیونیستی در جهان عربی و اسلامی انتقاد کرد.       

این بیانیه از مسلمانان العوامیه و دیگر مناطق عربستان سعودی، صبر و ایستادگی در برابر ظالم و نشان ندادن ضعف در برابر آن و از تمام آزادیخواهان سن و شیعه وحدت در برابر این رژیم سرکوبگر، فاشیست و مستکبر را خواستار شد که عامل فتنه طایفه ای، نژادی و مذهبی ضد کشورهای اسلامی و در خدمت استعمار و طمع ورزی آنان در کشورهای اسلامی است. 

علمای یمن ضمن درخواست از مسلمانان برای مخالفت با کنفرانس اسلامی به ریاست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، همبستگی کامل خود را با اهالی منطقه الشرقیه و تمام مظلومین عربستان سعودی اعلام نمود.

نیروهای نظامی آل‌سعود هفته گذشته به منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان یورش بردند.

در این حمله نیروهای نظامی سعودی یک جوان از اهالی عوامیه در منطقه شیعه‌نشین قطیف را به ضرب گلوله به شهادت رساندند و یک شهروند دیگر را زخمی کردند.

نیروهای سعودی در این حملات بیش از ۳ ساعت منطقه را به‌طور کامل محاصره کرده بودند.

سعودی‌ها همچنین اقدام به تخریب تعدادی از منازل در «حی الشملی‌المسوره» کردند. در این حمله نظامیان سعودی حتی اقدام به تیراندازی و تخریب بسیاری از خانه‌های شیعیان در این منطقه کردند.
206
 

پربیننده ترین خبرها