اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی در پایتخت یمن

اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی در پایتخت یمن
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 23:59

شهردار صنعا با اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت یمن از سازمان ها و نهادهای بین المللی خواست که به مقام های محلی برای مقابله با وبا دراین شهر کمک کنند.

به گزارش شبکه خبری العالم، "امین جمعان " امروز با تاکید براینکه صنعا با فاجعه بهداشتی و درمانی مواجه شده و در خطر جدی قرار دارد، خواستار تمرکز و یکپارچگی فعالیت های ملی برای کمک به مهار فاجعه و جلوگیری از مرگ مردم براثر وبا شد.

وی همچنین خواستار فعالیت بیشتر برای پاسخگونی به نیازهای درمانی و بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با وبا و تامین دارو و سایر نیازها برای جلوگیری از انتشار این بیماری خطرناک و تامین واکسن برای نجات بیماران و مصیبت دیدگان شد.

یادآور می شود سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرد شیوع بیماری وبا در یمن موجب شده ۵۱ تن جان خود را در این کشور از دست بدهند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد : آزمایش های انجام شده، شیوع بیماری مسری وبا در 10 استان یمن را اثبات می کند.

براساس این گزارش، دو هزار و 301 مورد مشکوک مبتلا به بیماری وبا دربرخی از استان های یمن از جمله صنعاء رصد شده است که بیش از 30 درصد از مبتلایان به این بیماری ، تشخیص داده شده اند.

این دومین موج مربوط به بیماری های مرتبط با وبا در عرض یک سال گذشته در یمن است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد شیوع وبا در یمن موجب شده ۵۱ تن جان خود را در این کشور از دست بدهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها