میرسلیم: برنامه‌های تشریفاتی را تعطیل می‌کنم

میرسلیم: برنامه‌های تشریفاتی را تعطیل می‌کنم
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 07:35

سید مصطفی میر سلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قالب برنامه تبلیغی خود در شبکه خبر از حمایت تولید داخلی، مبارزه با قاچاق کالا و انتقاد از نحوه اجرای یارانه ها و مبارزه با فساد گفت.

العالم- ایران

سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه شب در شبکه خبر سیما، در خصوص برنامه های اقتصادی خود بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند الگو سازی برای مردم است.


وی با بیان اینکه باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود، افزود: دولت می بایست به تولید کنندگان کمک کند تا محصولشان قابل رقابت با کالای خارجی باشد.


میرسلیم توضیح داد: اگر در داخل کشور کالایی تولید می‌شود، ورود کالای قاچاق مفهومی ندارد. ما باید عوامل قاچاق کالا را شناسایی و به صورت جدی با آنها برخورد کرده و عوامل افزایش قیمت تولیدات داخلی را هم برطرف کنیم.


نامزدانتخابات ریاست جمهوری از دیگر عوامل قاچاق کالا را برخی تولید کنندگان خارجی عنوان کرد و گفت که آنها قیمت محصولات خود را پایین می‌آورند علاوه بر این یکی دیگر از عوامل قاچاقچیان سازمان‌یافته هستند، که باید با آنان برخورد شود.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را کاهش محرومیت‌ها دانست و افزود: تاکنون دولت‌ها تنها یک بند از قانون هدفمندی یارانه‌ها و آن هم توزیع یارانه به صورت مساوی بین تمام اقشار جامعه را اجرا کرده اند ، در این قانون بر کمک کردن به تولید کنندگان داخلی نیز اشاره شده اما تنها 3 درصد از سهم تولید پرداخت شده در حالی که باید 30 درصد پرداخت می‌شده است.


به عقیده وی،برای افزایش بهره‌وری اشاره شده در قانون نیز تاکنون اقدامی نشده است ، مجریان قانون باید به تمامی موارد آن عمل کنند.


میرسلیم یکی از مشکلات نظام را مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: در درجه اول مسئولان و هیات دولت وظیفه برخورد با فساد را بر عهده دارند، اعضای دولت می بایست با نیت خدمت به مردم وارد صحنه شوند، اما خود نباید رقیب مردم باشند. یک وزیر وقتی مسئولیت گرفت باید کارهای درآمدزای خود را رها کند. وقتی در سطح دولت بی‌دقتی باشد این موضوع تا پایین‌ترین رده‌ها سرایت می‌کند.البته رفاه شرافتمندانه کارمندان دولت نیز باید فراهم شود تا آنها وسوسه نشوند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره مبارزه با فساد گفت: اگر نزدیکانم مرتکب فساد شدن، خود مشوق دستگاه قضایی در برخورد با آنها خواهم بود، حتی اگر خود من هم وارد مسئله‌ای شوم دستگاه قضایی باید با قدرت برخورد کند. ما باید از اول نیت خود را خالص یا اینکه آبرومندانه بدون پذیرش مسئولیت به کارهای خودمان بپردازیم.


نازمزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دستگاه اجرایی را مجری قانون دانست و گفت: وقتی که قانون داریم باید ببینیم چه چیز مانع اجرای آن شده است، یکی از انتقاداتم به دولت یازدهم این است که در زمینه اجرای قانون کوتاهی کرده است. ما امروز از مرحله قانون‌گذاری گذشته‌ایم و باید وارد مرحله طراحی و اجرا شویم.


میرسلیم فضای مجازی را دارای ظرفیتی بالا دانست و افزود: از این فضا می‌توان در زمینه آگاهی رسانی به مردم بهره برد. همچنین فضای مجازی می‌تواند مکمل صدا و سیما باشد. ما همانطور که مجاز نیستیم در صدا و سیما دروغ بگوییم در فضای مجازی هم این موضوع مطرح است. کاربرد دیگر این فضا آن است که به ما اجازه می‌دهد در فضای کسب و کار تحول ایجاد کنیم و این موضوع می‌تواند به توسعه اشتغال کمک کند. کاربرد دیگر فضای مجازی نظارت عمومی از سوی مردم است، تا همه متوجه شوند اگر خود را اصلاح نکنند در این فضا مردم آنها را می‌بینند و آبرویشان می‌رود، البته قواعد کار باید توأم با اخلاق اسلامی باشد.


وی ساده زیستی مسئولان را امری بسیار مهم دانست و گفت: اشرافی‌گری انحرافی است که سبب جدایی مردم از مسئولان می شود، اگر رئیس جمهور شوم برنامه‌های تشریفاتی را که خرج های زیادی دارد و در بعضی از آنها با اتوبوس مردم را می‌آورند تعطیل می‌کنم. همچنین مراسم‌های افتتاحی که واقعیت ندارد و تکراری است را تعطیل کرده و معتقدم مراسم ملی هم باید ساده برگزار شود.


کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: توجه اقتصاد مقاومتی به فعالیت های دانش‌بنیان و تولید علم بسیار است ما باید در این زمینه کوشا باشیم. ما نسبت به انتقال دانش به نسل جوان و توزیع آن و نتایجی که از این کار به دست می‌آید می بایست فعالیت بیشتری انجام دهیم.

میرسلیم گفت: مردمسالاری دینی اگر بخواهد موفق باشد بدون انتقاد سازنده به جایی نمی‌رسد و همه باید خواهان نقد مشفقانه رفتار خود باشند. بهترین هدیه به مسئول جمهوری اسلامی نقد عملکرد او است.


وی درباره اشتغال جوانان با یادآوری اینکه در دانشگاه و صنعت راهکارهای عملیاتی برای اشتغال جوانان داشته‌ام در عین حال افزود: در شرایط کنونی بنگاه‌هایی داریم که لبه پرتگاه نابودی قرار گرفته‌اند. برخی از بنگاه‌ها نیز به دلیل مشکلات مالی دچار نقص شدند که باید آنها را فعال کرد. تشویق کارآفرینان و استفاده از مزیت‌های نسبی کشور می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. با تلفیق این موضوع ها اشتغال جوانان را باید سر و سامان دهیم.

پربیننده ترین خبرها