حضور کره شمالی در نشست جاده ابریشم به رغم هشدار آمریکا

حضور کره شمالی در نشست جاده ابریشم به رغم هشدار آمریکا
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 09:33

آمریکا به چین هشدار داده بود که حضور کره شمالی در نشست "جاده ابریشم" جدید چین می‌تواند حضور دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار دهد و بر بزرگترین رویداد دیپلماتیک چین در سال 2017 سایه افکند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه روسیاالیوم، مشارکت کره شمالی در بزرگترین رویداد دیپلوماتیک در چین و در سال جاری میلادی تعجب آور است به ویژه پس از آنکه دولت پیونگ یانگ در اوایل یکشنبه گذشته (14 می) یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرد، در حالیکه مطالبات بین المللی برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، "کیم یونگ جیه" وزیر روابط اقتصادی و خارجی این در رأس هیاتی وارد پکن شد. این خبرگزاری به جزئیات بیشتر دراین باره اشاره ای نکرد.

در هنگام گرفتن عکس جمعی مراسم افتتاحیه و سخنرانی "شی جینگ پینگ" رئیس جمهور چین، ورود همزمان وزیر روابط اقتصادی و خارجی کره شمالی و "مت بوتینگر" مشاور کاخ سفید و نماینده ایالات متحده آمریکا در مذاکرات نشان داده شد.

در مورد اینکه هیات کره شمالی در کدام یک از جلسات این نشست شرکت خواهد کرد توضیحی داده نشده است.
پیشتر دو منبع آگاه گفتند: سفارت آمریکا در پکن یادداشت دیپلماتیکی را به وزارت امور خارجه چین ارائه کرده و در آن گفته دعوت از کره شمالی پیام نادرستی را منتشر می‌کند، آن هم در زمانی که جهان تلاش دارد تا پیونگ‌یانگ را به خاطر آزمایشات مکرر موشکی و اتمی‌اش تحت فشار بگذارد.
این در حالی است که وزارت امور خارجه چین روز (پنجشنبه) بدون پرداختن به جزئیات تنها اعلام کرد که کره شمالی هیاتی را برای نشست کمربند اقتصادی کشورهای جاده ابریشم اعزام خواهد کرد.
وزارت امور خارجه چین روز (شنبه) در واکنش به هشدار آمریکا در بیانیه‌ای گفت: پکن از حضور تمامی کشورها در این نشست استقبال می‌کند. نشست راه ابریشم یک نشست آزاد و جامع است. ما از حضور تمامی کشورها در این نشست با هدف همکاری‌های بین المللی استقبال می‌کنیم.
این نشست هم اکنون طی روزهای 14 و 15 مه (24 و 25 اردیبهشت) با حضور رهبران 29 کشور جهان در پکن در حال برگزاری است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها