دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

"فریاد آزادی فلسطین را به گوش همه جهانیان برسانید"

دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 12:48

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بیانیه ای تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن هرگونه جنایت توسط رژیم جعلی صهیونیستی، بر ضد حقوق غیر قابل انکار فلسطینیان، از فرد فرد مسلمانان می خواهد سکوت خود را شکسته، فریاد آزادی فلسطین را به گوش همه جهانیان برسانند.

العالم - فلسطین اشغالی
دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، در بیانیه ای به مناسبت سالروز نکبت (اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948)، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه، مواجه نبوده‌اند که در توطئه‌ای فرامنطقه‌ای، کشوری به‌طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه‌ی خود رانده شوند و به‌جای آنان، گروهی دیگر از جای‌ جای جهان بدانجا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند.
«بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین-اسفند 1395 تهران»

25 اردیبهشت «یوم النکبة» یا همان روز نکبت بار اشغال فلسطین مظلوم و یکی از غمبارترین حوادث تلخ تاریخ می باشد، که بر فلسطینیان فرود آمده است.
69 سال پیش در چنین روزی شومترین نقشه استعمارگران بزرگ به سرکردگی انگلستان توسط صهیونیست های سراسر جهان، بر امت اسلام پیاده و اجرا شد. قتل عام هزاران نفر بی گناه و آوارگی بیش از دو سوم مردم مسلمان فلسطین از خانه و کاشانه خود، این روز فاجعه آمیز را رقم زد. در طی هفت دهه گذشته علیرغم سکوت جهانیان و خموشی حامیان به اصطلاح حقوق بشر، فریاد مردان، زنان و کودکان فلسطینی در تاریخ طنین انداز شده است.
امروز بیش از 6 میلیون آواره فلسطینی، رانده شده از سرزمین مادری خود، بدون ملیتی به رسمیت شناخته شده، و با زندگی اندوه بار و اهانت آمیز در کشورهایی که چه از روی برادری و هم زبانی و چه با داعیه به ظاهر بشر دوستانه آن ها را پذیرفته اند، بحرانی که امت بزرگ اسلامی در مقابل آن سکوت سیاسی غیر قابل قبولی اختیار کرده است. و همین امر رژیم غاصب صهیونیستی را چنان گستاخ کرده که حتی فشار های دول حامی خود را برای اجرای قطعنامه 194 سازمان ملل متحد مبنی بر بازگشت آوارگان  به سخره گرفته است و زیر بار اجرای آن نمی رود.
بی شک فلسطین سرزمینی است که مالک آن همه فلسطینیان بوده و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان متعلق به امت اسلامی است و اشغال آن سرزمین از سوی صهیونیست ها غیر قانونی بوده و استمرار این اشغال توسط این غده سرطانی هرگز نمی تواند حق حاکمیت فلسطینیان را تضییع کند. همانطور که در بند دوم بیانیه پایانی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین آمده:
"استمرار تلاش‌ها برای پایان دادن به هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی، حفظ وحدت سرزمینی "فلسطین تاریخی" از بحر تا نهر و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس" لازم الاجرا و غیر قابل گذشت است.
رژیم صهیونیستی حق ندارد از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان جلوگیری کند و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان موظفند که این رژیم جنایتکار و قدرت های استکباری حامی آن را تحت فشار گذارده، تا بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان تحقق یابد. بند 7 بیانیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین این موضوع را موکدا بیان می کند:
" تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آباء و اجدادی و املاک خود به عنوان حق طبیعی و غیرقابل معامله و اجرای همه‌پرسی میان ساکنان اصلی سرزمین تاریخی فلسطین برای تعیین سرنوشت خود در جهت آزادی همه سرزمین‌های تاریخی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها که با توجه به شکست همه تلاش‌های سازش در دهه‌های اخیر، تنها راه حل آزادی فلسطین است."
جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن هرگونه جنایت توسط رژیم جعلی صهیونیستی، بر ضد حقوق غیر قابل انکار فلسطینیان، از فرد فرد مسلمانان می خواهد سکوت خود را شکسته، فریاد آزادی فلسطین را به گوش همه جهانیان برسانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها