هاشمی طبا: به روحانی رأی می‌دهم!

هاشمی طبا: به روحانی رأی می‌دهم!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 12:56

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از انتخابات انصراف نمی‌دهم، اما به روحانی رأی می‌دهم.

العالم - ایران

مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز دوشنبه 25 اردیبهشت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری 96 از لحاظ دیدگاه نامزدها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

هاشمی طبا تصریح کرد: دسته اول کسانی هستند که سعی در سیاه نمایی دارند. این افراد عمدتا با ارائه کلی و بدون عدد و رقم تبلیغ می‌کنند و جالب است که حتی کلمه‌ای از شهدا و راه آنها و اینکه مردم باید راه شهدای والا مقام را ادامه دهند به  زبان نمی‌آورند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دسته دوم افرادی هستند که آقای روحانی و آقای جهانگیری در این دسته قرار دارند گفت: این گروه مانند آقایان روحانی و جهانگیری متکی بر اقدامات انجام شده مانند برجام و رفع خطرات از سر کشور و کاهش تورم هستند و همیشه از آن سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: دیدگاه سوم مربوط به نوع روشی است که من نیز آن را انتخاب کردم. در این دیدگاه من معتقدم که اولین کار مملکت بازگرداندن زیستگاه، اصلاح‌کشاورزی، قطع یارانه عمومی و اختصاص آن به محرومین است که این کار نیاز به روحیه جهادی دارد.

در ادامه نشست خبری هاشمی طبا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا از نظرسنجی‌ های انتخاباتی اطلاع دارید چقدر احتمال می‌دهید که انتخابات به دور دوم کشیده شود گفت: خیلی به این مسئله دقت ندارم اما امیدوارم در همان دوره اول کار تمام شود و آقای روحانی انتخاب شود.

هاشمی طبا در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه دلیل پخش شایعاتی پیرامون انصراف شما طی چند روز گذشته چیست اظهار داشت: یکی از رسانه‌ها از من سوال کرد که به چه کسی رای می‌دهی که من در پاسخ به آنها گفتم به آقای روحانی، استنباط آنها از این مطلب، این بود که من انصراف خواهم داد اما من بدان معنا انصراف ندادم اما توصیه می‌کنم همه به آقای روحانی رای بدهند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا می‌دانید آرای شما از آرای باطلِ کمتر است بیان داشت: در حال حاضر رای من کم است و نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهد؛ من با یک نیتی وارد انتخابات شدم که آن هم گفتمان اصلاح ایران و برطرف کردن مشکلات مستضعفین و همچنین رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کامل است.

وی ادامه داد: من معتقدم این کار از طریق توریسم و جهانگردی انجام می‌شود و در حال حاضر این گفتمان امروز رونق پیدا کرده که این نه تنها حرف من بلکه به اذعان صحبت اکثر نامزدهای انتخاباتی است.

هاشمی طبا افزود: مردم در کشور ما به دلایل مختلفی رای می‌دهند و معتقدم طرح این مسائل برای کشورمان بسیار ضروری است و در این راه به لطف خدا توفیق هم پیدا کردم پیروزی من همین است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره پرسش دیگر توصیه شما به 5 نامزد دیگر برای روز بعد از انتخابات چیست گفت: همه باید رای را بپذیرند و رئیس جمهور را حمایت کنند البته رئیس جمهور نیز وظیفه دارد که مسئولیت‌های خود را بشناسد و با واقع‌گرایی با آنها روبرو شود و اگر هم احیانا نتوانست به وعده خود عمل کند با تواضع بگوید که ما در بحث انتخاباتی مطرح کردیم و واقعیات کشور را نیز بپذیرد.

وی در خصوص رفتار نامزدها در مناظره‌های انتخاباتی گفت: سیاه‌نمایی مملکت غیر از واقع‌گرایی است و وعده خلاف شرع است. همان گونه در قرآن کریم آمده است بزرگترین گناه نزد خداوند عمل نکردن به وعده‌ها است.

هاشمی طبا افزود: در حال حاضر به وعده‌ها عمل نمی‌شود، وقتی ما از برخی‌ها میپرسیم منابع سه برابر کردن یارانه‌ها را از کجا خواهید آورد زمانی که جوابی ندارند میگویند می‌توانیم، پس معلوم است اگر حساب و کتابی وجود داشت و اقتصاد ایران و قوانین را می‌شناختند این حرف‌ها را نمی‌زدند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: زمانی که مجلس قانونی را تصویب می‌کند دولت نمی‌تواند یک ریال بیشتر از آن هزینه کند چرا که محل درآمد را قانون مشخص می‌کند. کسی که می‌گوید یارانه را سه برابر می‌کنم قانون نمی‌داند و یا می‌خواهد قانون را زیر پا بگذارد.

هاشمی طبا ادامه داد: رییس جمهور اسبق نیز می‌گفت که من قانون برنامه پنجم را خمیر کردم و یا در زمان‌های گذشته یک نفر بود که می‌گفت من قانون را قبول ندارم که امام راحل (ره) در پاسخ به او فرمودند تو چه کسی هستی، قانون تو را قبول ندارد. ما باید به قانون احترام بگذاریم. کسی که چنین حرفی می‌زند و می‌خواهد قانون را زیر پا بگذارد اصلا قابل رای دادن نیست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایا از سوی اصلاح طلبان با شما برای کناره گیری مذاکره‌ای صورت گرفته و یا خیر و دوم اینکه آیا حضور نامزدی در صحنه انتخابات که خودش به خودش رأی نمی‌دهد را بدعت می‌دانید یا خیر، گفت: اولأ که این بدعت نیست، چرا که در زمان رییس دولت اصلاحات بنده و اقای شمخانی کاندیدا شدیم.

هاشمی طبا افزود: هیچکس در زمان ثبت نام با من تماس نگرفته و در زمینه انصراف هم همینگونه است، این تصمیم خودم بوده تا اعلام کنم که کسانی که می‌خواهند آرای خود را به من دهند به اقای روحانی رأی بدهند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از طیف اصولگرایان فردی با من تماس گرفت و حتی متنی را آماده کرده بود تا من آن را امضا کنم تا به نفع نامزد آن‌ها کنار بروم، اما من با این موضوع مخالفت کردم.

هاشمی طبا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایا در خارج از مناظره‌ها با نامزد خاصی گفت و گو داشته اید یا خیر اظهار مرد: من با هیچکس از هیچ طیفی تماس نداشته ام.

وی در بخش پایانی نشست خبری خود درباره اینکه ایا به اقایان رییسی و قالیباف به صورت خصوصی توصیه هایی داشته اید یا خیر گفت: خیر؛ هرچه بود علنی مطرح کردیم و نیازی به بیان مطالب خصوصی نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان

پربیننده ترین خبرها