همراهی نیروهای آمریکایی با عناصر مسلح در حمص

همراهی نیروهای آمریکایی با عناصر مسلح در حمص
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 18:46

نیروهای زمینی آمریکا درعملیات نظامی عناصر یک گروه مسلح در بیابان الحمیمه درشرق حمص مشارکت کرده اند.

العالم - سوریه

 پایگاه های حامی گروه های مسلح به نقل از أبوعبد الله رئیس دفتر اطلاع رسانی گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» در اردوگاه التنف واقع در مرزهای سوریه وعراق نوشتند؛ نیروهای زمینی آمریکا درعملیات نظامی به همراه عناصر این گروه مسلح در بیابان الحمیمه درشرق حمص مشارکت کرده اند.

به گزارش پایگاه شام تایمز، أبوعبد الله گفت عناصر مسلح این گروه در پی پیشروی نیروهای زمینی بدون هیچ مقاومتی، به شکل گروهی از منطقه حمیمه عقب نشینی کردند؛ با وجود اینکه، جنگنده های وابسته به ائتلاف بین المللی این عملیات را پوشش ندادند.

أبوعبدالله همچنین گفت که عملیات نظامی امروز، آغازراه است و درروزهای آینده شاهد عملیات مستمر تا آزادسازی کامل استان دیرالزور از اشغال داعش هستیم.

پایگاه های یاد شده به نقل از «ابوحوسه الفراتی» مسئول نظامی این عملیات نوشتند مین هایی که پیشتر از سوی عناصر مسلح درالحمیمه کار گذاشته شده بود، مانع از پیشروی نیروهای مهاجم شد.

براساس این گزارش، این عملیات به بیرون راندن عناصر مسلح این گروه از این پایگاه وخنثی کردن مین ها منجر شد، ولی به کسی آسیب نرسید.

این مسئول نظامی همچنین گفت که نیروهای اجرا کننده این عملیات، مقرهایی را درمواضع تحت کنترل در الحمیمه ایجاد خواهند کرد تا این نقطه، نقطه شروع حرکت آن ها ابتدا به سمت مواضع این گروه درشهر البوکمال وسپس به سمت دیگر شهرها و مناطق استان دیرالزور باشد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها