آنچه بیش از موشک، ارتش اشغالگر را می‌ترساند

آنچه بیش از موشک، ارتش اشغالگر را می‌ترساند
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 20:10

حملات سایبری همان چیزی است که ارتش رژیم صهیونیستی را بیشتر از حملات موشکی می‌ترساند.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حملات سایبری اخیر در سطح جهان را خوفناک تر از حملات موشکی دانست که ممکن است این رژیم را هدف قرار دهد.

یک مقام بلندپایه در ارتش رژیم صهیونیستی هم در گفت و گو با روزنامه "جورالیم پست" با اشاره به حمله سایبری اخیر که جهان را درنوردید، ان را خطرناکتر از حملات موشکی علیه تل آویو خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی از به کارگیری هکرها برای حمله گسترده الکترونیکی درخصوص جاسوسی از شمار زیادی از سرورهای وابسته به این ارتش مانند آنچه که برای آژانس امنیت ملی آمریکا اتفاق افتاد به شدت در بیم و هراس به سر می برد.

باج‌افزار بين‌المللي كه سراسر دنيا را در برگرفته با حمله سايبري خود،  تاكنون حدود 200 هزار سرور ویندوز در بيش از 200هزار سازمان بزرگ جهانی را در حداقل 100 كشور درگير خود كرده است.

ادوارد اسنودن، کارگزار سابق دستگاه جاسوسی آمریکا که در روسیه به سر می‌برد، به همراه چندین کارشناس امنیت سایبری دیگر، آژانس امنیت ملی ایالات متحده NSA  را درباره این حمله سایبری مقصر برشمرده‌اند. او در توئیت خود مهم‌ترین دستگاه شنود و رصد آمریکا را متهم کرده که با وجود اطلاع داشتن از استفاده باج‌افزار جدید از ابزارهای نرم‌افزاری متعلق به سازمان سیا در حملات گسترده اخیر اقدامی در مقابل آن انجام نداده است.

به گفته اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا سال گذشته متوجه شده بود متدهایش برای هک کردن به سرقت رفته‌اند اما از برنامه‌نویسانش نخواست کدهای یادشده را قفل کنند و در عین  حال با سکوت درباره اهداف احتمالی باج‌افزار واناکریپت، همدست آن محسوب می‌شود.

در همین حال این نظامی اسرائیلی گفت: چیزی که اتفاق افتاد تقویت امنیت و امنیت سایبری در سطح جهان را ضروری ساخت چراکه سلاح های مجازی خطرناک تر از سلاح های معمولی است.

221

پربیننده ترین خبرها