رمضان شلح: اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

رمضان شلح: اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 20:26

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر لزوم فعال‌سازی انتفاضه و گسترش آن در سطح مردمی تأکید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری العهد، رمضان شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شصت و نهمین سالروز نکبت بر لزوم فعال‌سازی انتفاضه و گسترش آن در سطح مردمی برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی تأکید کرد و به اسرای شجاع فلسطینی به خاطر حماسه ملی‌شان درود فرستاد.

وی گفت: ما دست‌بسته نخواهیم ماند و اسیرانمان را در چنگال مرگ رها نخواهیم کرد. ما در مقاومت گزینه‌های نامحدودی داریم. ما گزینه آزادی کامل را همچنان در نظر خواهیم داشت و سلاح را کنار نمی‌گذاریم. ما هرگز حاکمیت اسرائیل بر یک وجب از خاک فلسطین را هم به رسمیت نخواهیم شناخت و هرگز بر ذره‌ای از خاک قدس سازش نخواهیم کرد.

شلح خواهان مذاکرات ملی به دلیل ایجاد استراتژی ملی جدیدی شد که شایسته مردم فلسطین باشد.

وی خواهان ایجاد منشور ملی فلسطینی جامع برای مشخص کردن آرمان‌ها، اصول تاریخی و حقوقی و پایداری و پایان محاصره ظالمانه نوار غزه شد.

شلح به عدم امکان تحقق وحدت فلسطین و حتی آشتی بدون لغو به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین اشاره و تأکید کرد: واکنش طبیعی و واجب به نکبت وحدت مردم فلسطین در مقابله با طرح صهیونیسم است.

وی تأکید کرد: سالروز نکبت در سایه بدترین فضای عربی و بین‌المللی فرا رسیده است. ما امیدواریم که جهان عرب از حساب باز کردن روی آمریکا رهایی یابد به ویژه اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شاید طی سفرش به عربستان غافلگیر شود که میزبانان عربش فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را فراموش کرده‌اند. اما کسانی که درباره قدس کوتاهی کنند درباره مکه هم کوتاهی می‌کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها