ظریف: ایران امنیت خود را از حضور مردم دارد

ظریف: ایران امنیت خود را از حضور مردم دارد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 22:03

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: در همسایگی خود کشورهایی داریم که سلاح هسته‌ای دارند اما ناامن هستند ایران امنیتش را از حضور مردم دارد.

العالم ـ ایران

محمد جواد ظریف در  میزگرد ایران فرهنگی در جهان امروز که دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان است، گفت: برای من باعث افتخار است که در محضر این عزیزان هستم امروز روز فردوسی است و با توجه به شرایط امروز داخل و خارج  یاد این شعر فردوسی افتادم؛ بکوشید و نیکی به یاد آورید/ چو دیدید سرما بهار آورید.

او افزود: سرمایی که به مردم تحمیل کردند و مردم با شعور و مشارکت و مقاومت و انتخاب شایسته و حضور گسترده برای تعیین سرنوشت این سرما را به بهار تبدیل کردند. در انتخابات ۹۲، سرمای تحریم نبود سرمای تحقیر بود سرمای این بود که ایران را به عنوان تهدید بین‌المللی مطرح کردند ایرانی که دارایی پیشینه فردوسی و مولانا و حافظ است. به عنوان تهدید صلح و امنیت بین‌المللی با ۷ قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد ما را محدود کردند که این قطعنامه یعنی ایران نمونه تهدید صلح بین‌المللی است.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: متاسفانه این دروغ بزرگ بود ایران هیچ‌گاه تهدید نبوده است آنچه اتفاق افتاد اجازه ساختن یک تصویر از ایران در دنیا بود که توانسته بودند این قطعنامه را علیه ایران در مدت کوتاهی به تصویب برسانند.

او افزود: حدود سی سال آمریکایی‌ها تلاش کردند این کار را کنند در ماجرای سفارت تلاش کردند شکست خوردند در جنگ ایران و عراق هم شکست خوردند و دوباره در موضوع هسته‌ای برای چندین سال شکست خوردند. نهایتا به دلیل بی‌تدبیری توانستند ما را با قطعنامه‌های پشت سرهم به عنوان تهدید بین‌المللی معرفی کنند و از ایران چهره‌ای بسازند که اصلا مجازات ایران مطرح نبود بلکه می‌گفتند کار کردن با ایران هزینه حیثیتی دارد.

ظریف تاکید کرد: نه تنها خود ایران را تهدید کردند و مردم را مورد تهدید قرار دادند بلکه هر کسی که می‌خواست با ایران کار کند حیثیتش خدشه‌دار می‌شد و این شرایط یعنی ایران هراسی.

او گفت: بر این شرایط فشار اقتصادی هم افزوده شده بود و همه ابزارها را ایجاد کردند. نه به خاطر چتر حمایتی آمریکا و دارا بودن قطب یک اتحادیه نظامی و برخورداری از سلاح هسته‌ای در همسایگی خود کشورهایی داریم که سلاح هسته‌ای دارند اما ناامن هستند ایران امنیتش را از حضور مردم دارد از مشارکت مردم گرفته مشارکتی که ان‌شاءالله یک بار دیگر در روز جمعه شاهدش باشیم که مردم پای صندوق رای می‌روند.

ظریف یادآور شد: مردم خودشان با حضور پای صندوق و رای شرایط را عوض کردند و ما فقط مجری بودیم. اگر تلاش آقای زنگنه و کارکنان صنعت نفت نبود همچنان نمی‌توانستیم در این فاصله کوتاه صادرات نفت را به این میزان بشکه نفت قانونی و رسمی نه نفتی که بابک زنجانی می‌فروخت برسانیم.

او با بیان اینکه فرق این زمان و آن زمان خام فروشی نیست، تصریح کرد: فرق آن این است که امروز آقای زنگنه و شرکت ملی نفت، نفت ما را می فروشد اما آن زمان نفت ما را می‌بردند و پول و خون این ملت را می‌گرفتند واین ملت نداشتند که دارو بخردند این شرایط با حضور مردم در انتخابات و شجاعت ریاست جمهوری محقق شد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: شعار دادن شجاعت نیاز ندارد ادعا شجاعت نیاز ندارد مذاکره بی‌نتیجه که تحریم جدید برای مردم به بار آورد شجاعت نیاز ندارد و شهامت هم نمی‌خواهد. شهامت این است که حیثیت سیاسی و آبروی چندین و چند ساله را در طبق اخلاص بگذاری برای مردمی که همه چیزمان را به آنها وام‌داریم و برای آنها از آبروی خودمان هزینه کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها