مستمری افراد تحت پوشش حمایتی ۳ برابر شد

مستمری افراد تحت پوشش حمایتی ۳ برابر شد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 23:16

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال جاری مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی سه تا چهار برابر شده است.

العالم ـ ایران
اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب در بدو ورود به سازمان صداوسیما و شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال که شعار اقتصادی دولت شما چیست، گفت: شعار ما همان شعار اعلام شده تولید و اشتغال است تا بتوانیم در این زمینه کارهای جدی انجام دهیم. همچنین مسائلی که می‌تواند کمک کند تا وضع معیشت مردم سامان پیدا کند مورد توجه ما است و همین‌طور مسئله بیکاری و راهکارهایی که برای برون‌رفت از آن داریم در دستور کار ما قرار خواهد گرفت. لذا در بین جوانان علاوه بر مسئله اشتغال موضوع مسکن و ازدواج و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برای آنها مطرح است که ما سعی کرده‌ایم هم در برنامه دولت یازدهم و هم بر در برنامه دولت دوازدهم به این موضوعات بپردازیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه کوتاه‌مدتی برای بهبود وضعیت معیشت مردم دارید یا خیر، گفت: بله، برنامه داریم و مهم‌ترین آن این است که آن گروهی که دارای بدترین وضعیت معیشتی هستند و فقر اصلی در زندگی‌شان وجود دارد و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند طبق تصمیمی که گرفتیم در سال جاری مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی سه تا چهار برابر شد و این حقوق حداقلی خواهد بود که هیچ ایرانی نباید کمتر از آن دریافت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین حقوق‌بگیران ثابت کشور شامل کارمندان، کارگردان و بازنشستگان تلاش‌مان این است که راهکارهایی پیدا کنیم تا میزان افزایش این افراد متناسب با نرخ تورم باشد تا هر سال به قدرت خرید آنها اضافه شود.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که آیا از اطرفیان درخواست شغل به شما می‌رسد یا خیر و آیا توانسته‌اید کاری برای آنها کنید، تصریح کرد: اطرافیان رئیس جمهور ملت ایران هستند و تفاوتی بین‌شان وجود ندارد که رابطه نزدیکی مثلاً مانند بستگان با او داشته باشم بنابراین کل ملت ایران در هر جایی که امکان دسترسی وجود داشته باشد هر مشکلی داشته باشند می‌توانند با رئیس جمهور در میان بگذارند و او هم در حد توان و بضاعت دولت باید کمک کند تا این مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که سه مشکل اصلی اقتصاد ایران را چه می‌دانید و دولت شما چه راهکاری برای رفع آنها دارد، گفت: اقتصاد ایران از چند مشکل به صورت مستمر و درازمدت رنج می‌برد که دولتی بودن اقتصاد یکی از این مسائل است چرا که سهم دولت در اقتصاد بسیار بالا است و حتماً باید کاری کنیم که در جاهایی که دولت نباید دخالت کند و ورود داشته باشد دولت از آن مجموعه‌های خروج کند و باید به بخش خصوصی میدان داده شود که یکی از جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی است. همچنین دومین مشکل بهره‌وری اقتصاد است که متأسفانه عوامل اقتصادی بسیار پایین هستند و اقتصاد ایران از این موضوع رنج می‌برد، علی‌رغم اینکه در برنامه گذشته پیش‌بینی شده بود که 3 درصد از رشد اقتصادی از محل بهره‌وری باشد متأسفانه هیچ وقت به این موضوع دسترسی پیدا نکردیم و سومین مشکل هم کمبود منابع است، کشوری که ده‌ها و صدها طرح مهم در زمینه اقتصاد دارد را می‌خواهد اجرا کند نیازمند منابع بسیار زیادی است و اکنون اقتصاد ایران به طور جدی از کمبود منابع رنج می‌برد و برای تأمین منابع هم در داخل کشور و هم در بازارهای بین‌المللی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان وعده اجرایی به تولیدکنندگان بدهید یا خیر، گفت: با اطمینان به آنها می‌گویم که بازار تولیدکنندگان و هم تأمین منابع مالی‌ مورد نیازشان جزو اولویت‌های دولت است و حتماً در سال جاری و در سال‌های آینده باید برای تأمین منابع مالی آنها اقدام شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها