شواهدی از قربانی شدن انسان در کره باستان +تصاویر

شواهدی از قربانی شدن انسان در کره باستان +تصاویر
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 12:29

آثاری از اسکلت دو فرد در کره یافت شده است که بر قربانی شدن انسان برای پیشرفت پروژه‌های ساختمانی حکایت دارد.

العالم - گوناگون

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند شواهدی از قربانی شدن انسان برای تضمین موفقیت و بقای پروژه‌های ساختمانی باستانی، نخستین بار در محلی در کره یافت شده است.
بنا بر اعلام روز سه‌شنبه اداره میراث فرهنگی سئول، دو اسکلت که قدمت آن‌ها به قرن پنجم باز می‌گردد در زیر دیوارهای "ولسئونگ" (قلعه ماه) واقع در گیونگجو– پایتخت امپراتوری اسبق شیلا -- در کره‌جنوبی یافت شده است.
یکی از سخنگویان این اداره در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «این نخستین مدرک باستانشناسی است که نشان می‌دهد داستان‌های عامیانه درباره قربانی شدن انسان برای تکمیل ساختمان‌ها، سدها یا دیوارها، داستان‌هایی حقیقی بودند.»

زنده دفن کردن قربانیان با سلاطین متوفی برای خدمت به آن‌ها در دوران زندگی پس از مرگ در فرهنگ کره باستان به خوبی شناخته شده است.
هنوز مشخص نیست قربانیان قلعه ماه چطور کشته شده اند و پژوهش‌های بیشتری در این خصوص در جریان است. اما به نظر نمی‌رسد آن‌ها زنده دفن شده باشند. به گفته یک پژوهشگر، با در نظر گرفتن این نکته که نشانه‌ای از مقاومت در زمان دفن آن‌ها دیده نمی‌شود، آن‌ها باید پس از مرگ و یا پس از بیهوش شدن دفن شده باشند.
بر مبنای داستان‌های عامیانه، انسان‌ها به منظور خشنود کردن خدایان و برای تقاضای تضمین بقای طولانی‌مدت پروژه‌های در حال ساخت از آن‌ها قربانی می‌شدند.
دودمان شیلا یکی از 3 امپراتوری محسوب می‌شود که در هزاره نخست در شبه جزیره کره پدیدار شد و در نهایت توانست با مغلوب کردن 2 امپراتوری دیگر، منطقه را در سال 668 متحد کند. شیلا سپس تجزیه و در سال 935 منقرض شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها