روحانی: نمی خواهیم دوباره تحریم شویم

روحانی: نمی خواهیم دوباره تحریم شویم
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 14:32

دکتر حسن روحانی در اجتماع هوادارانش در ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب زنجان گفت: روز جمعه روز حضور و مشارکت است و برای یک تصمیم بزرگ ملی در این هفته آماده شویم.

العالم  - ایران
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم گرفته ایم مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه دهیم. ما نمی‌خواهیم دوباره ایران تحریم شود. ما نمی‌خواهیم درب بانک‌ها را ببندید و درب صرافی‌ها را باز کنید.
روحانی افزود: می‌خواهیم بر روی کشتی هایمان پرچم ایران باشد نه پرچم یک جزیره کوچک، ما نمی‌خواهیم پتروشیمی تولید کنیم و اجازه صادرات نداشته باشیم. ما می‌خواهیم بازار دنیا را تصرف کنیم، ما نمی‌خواهیم طرح پتروشیمی زنجان از سال ۸۵ نیمه کاره باقی بماند، ۳۰۶ میلیون یورو بعنوان منبع مالی پتروشیمی زنجان تامین کردیم. کشاورزی مدرن در زنجان را ادامه خواهیم داد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چهار سال پیش تصمیم گرفتیم به جهانیان بگوییم مردم ایران مردم خشونت و افراط نیستند، مردم ایران مردم صلح و برادری و همزیستی مسالمت آمیزند.
روحانی تصریح کرد: چهارسال پیش با هم تصمیم گرفتیم دروازه‌های کشور را نبندیم، در را باز کنیم، گردشگران به داخل کشور بیایند. افتخار معماری گنبد سلطانیه را ببینند، گردشگران بیایند در اینجا شور و شعور حسینی را ببینند، ما که نمی‌توانیم یک کشور عظیم ۸۰ میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم.
رئیس جمهور گفت: ما که نمی‌توانیم بعد از این همه تجربه به ۴ سال قبل برگردیم، ما به عقب بر نمی‌گردیم.
حسن روحانی گفت: ۴ سال به روحانی توهین کردید، اشکالی ندارد. چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید؟ چرا به دروغ می‌گویید در مدارس ما ضد عفت و حجاب به بچه‌ها درس می‌دهند؟ شرم کجا رفت؟ خجالت کجا رفت؟ چرا به روستا‌ها می‌روید و به روستاییان شریف ما می‌گویید به روحانی رای ندهید، چون یارانه شما قطع می‌شود؟ چرا دروغ می‌گویید؟
رئیس جمهور گفت: روحانی می‌گوید پول گندم را به جای کشاورز برزیلی، به کشاورز زنجانی بدهیم. روحانی می‌گوید به جای ۱۵۰ میلیارد سال ۹۲، در سال ۹۵، ۶۰۰ میلیارد تومان به کشاورز بدهیم، نروید در روستا‌ها و به مردم دروغ بگویید، با اتوبوس مردم را جمع نکنید، در پادگان ناهار چرب ندهید.
همه دنیا که همین سه چهار روز نیست، اخلاق کجا رفت؟ صداقت کجا رفت؟ مگر رهبر معظم انقلاب نفرمود: مرّ قانون؟ قانون کجا رفت؟ مگر رهبر معظم انقلاب نفرمود: حق الناس؟ حق الناس کجا رفت؟
حسن روحانی گفت: صاحب این کشور ملت ایران است. با رای مردم ایران، تمام مسئولین کشور مشروعیت پیدا می‌کنند، به جوانان ما اعتماد کنید. این‌ها بهتر از شما دین را قبول دارند. در همه نظرسنجی‌ها دیدیم بالای ۹۸ درصد جوانان ما به خدا و آخرت معتقدند، اگر قبول ندارید تاسوعا بیایید زنجان. چرا به جوانهای ما توهین می‌کنید؟ چرا به دختران ما توهین می‌کنید؟ پاسدار عفت ما، زنان ما هستند، نه شما! پاسدار عفت ما جوانان غیور ما هستند نه شما! هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم می‌گویید تهدید است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جهوری گفت:: جوانان عزیز، زنان و مردان، راه چاره و گشایش برای رسیدن به قله آن است که جمعه همه پای صندوق آرا برویم.
حسن روحانی گفت: بخاطر رای می‌خواهید محرومان جامعه را تحقیرکنید؟ ما رای را برای کشور و ملت و اسلام و معنویت مردم می‌خواهیم، شما ظاهرا کشور و مردم و دین را برای رای می‌خواهید. دوران خرافات پایان یافته است.
وی گفت: می‌گویند می‌خواهیم برای جوانان اشتغال درست کنیم، شما ۸ سال کشور دستتان بود، همان‌ها هم امروز دورتان هستند. در آن ۸ سال چند شغل درست کردید؟ در آن ۸ سال اشتغال ۸۶۰ هزار خانم را از بین بردید.
رئیس جمهور گفت: ما برجام را برای فضای آرام و محیط زیست انجام دادیم. بدانید اگر دولت یازدهم نبود، اگر دریاچه ارومیه خشک شده بود، گرد و غبار و نمک تمام این منطقه را فرا می‌گرفت.
روحانی گفت: قبول دارم قدرت ما از اقتصاد ماست، از سیاست ماست، از نیروهای مسلح ماست، اما قدرت واقعی برای جوانان عزیز است. اگر دشمنان ما می‌ترسند، از این جوان‌ها می‌ترسند.
حسن روحانی گفت: بخاطر رای می‌خواهید محرومان جامعه را تحقیرکنید؟ ما رای را برای کشور و ملت و اسلام و معنویت مردم می‌خواهیم، شما ظاهرا کشور و مردم و دین را برای رای می‌خواهید. دوران خرافات پایان یافته است.
رئیس جمهور گفت: از بعضی‌ها می‌خواهم فقط دوروبر خودتان و مسجد خودتان و شب احیا و عاشورای خودتان را نبینید. همه جوانهای ما اهل احیا و دعا هستند، چرا فقط خودتان را انقلابی می‌دانید؟ انقلاب برای همه جوانان است. نظام اسلامی برای همه جوانان ایران است.
 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها