مشاور امنیت ملی ترامپ دیدار جنجالی او با لاوروف را «بسیار مناسب» نامید

مشاور امنیت ملی ترامپ دیدار جنجالی او با لاوروف را «بسیار مناسب» نامید
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 23:00

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که گفت و گوی "دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و تبادل اطلاعات با یکدیگر بسیار مناسب بوده است.

العالم آمریکا 

به گزارش روسیا الیوم، "هربرت مکمستر" به خبرنگاران گفت که طرفین درباره همکاری برای مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش گفت و گو کردند.

روزنامه واشنگتن‌پست دوشنبه شب در گزارشی که به نظر می‌رسد آغازگر جنجال تازه‌ای علیه دولت آمریکا باشد، به نقل از منابع آگاه نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اطلاعات فوق سری را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.
این به نقل از مسئولینت آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود نوشته بود که ترامپ اطلاعاتی فوق سری درباره مبارزه با داعش که از سوی یکی از هم پیمانان واشنگتن در منطقه ارائه شده است را به لاوروف داده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، کشوری که این اطلاعات را در اختیار آمریکا قرار داده، اجازه به اشتراک گذاشتن آن‌ها با روسیه را نداده بود و اقدام ترامپ می‌تواند موجب قطع همکاری اطلاعاتی با این کشور شود.
یک مقام آمریکایی مطلع از این پرونده گفته که ترامپ اطلاعاتی «بیش از آنچه که ما با متحدان خود در میان گذاشته بودیم را به روسیه لو داده است».
ترامپ در پاسخ به این اتهام گفته بود که برای ارائه واقعیت های مبارزه با تروریسم به مسکو حق مطلق دارد اما درباره خبر اعطای اطلاعات سری به وزیر امور خارجه آن کشور سخن نگفت.
206
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها