نشست ریاض؛

48 ساعتی که پیامد‌های مهم در پیش دارد

48 ساعتی که پیامد‌های مهم در پیش دارد
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 19:19

نویسنده الشرق الاوسط در مطلبی که نشان دهنده رویکرد توهمی این باصطلاح رسانه است، نشست ریاض را که قرار است با حضور رئیس جمهوری آمریکا و سران تعدادی از کشورها برگزار شود، 48 ساعتی دانست که قواعد بازی را به هم خواهد زد و تغییر خواهد داد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط لندن عبدالهادی حبتور در یادداشتی درباره نشست آتی ریاض نوشت: گفتگویی 48 ساعته که قواعد بازی را تغییر می دهد، با حضور و مشارکت 56 نفر از نمایندگان کشورهای جهان اسلام با عنوان اراده مشترک در نشستی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که اواخر این هفته وارد عربستان سعودی می شود، برگزار خواهد شد.

عربستان سعودی پایگاهی اینترنتی به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسه و روسیه راه اندازی کرده است که حاوی اطلاعات کافی درباره جزئیات توافق تاریخی است که اوایل هفته آینده در ریاض پایتخت عربستان سعودی اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس این پایگاه، عربستان سعودی میزبان نشست سران کشورهای اسلامی و آمریکا خواهد بود که روزهای 20 و 21 مه 2017 گرد هم می آیند. در این نشست بر ضرورت پایبندی به تعهدات مشترک برای امنیت جهانی، شرکت های امنیتی استوار و همکاری سیاسی و فرهنگی سازنده از طریق برگزاری سه نشست اصلی سران، تاکید می شود.

این سه نشست عبارتند از: نشست عربستان سعودی و آمریکا، نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا و در نهایت نشست کشورهای عربی و اسلامی با آمریکا.

این نشست ها روابط تاریخی را از طریق تلاش های مشترک مبتنی بر همکاری و تسامح تقویت خواهد کرد.

در همین چارچوب نشست های دوجانبه ای در روز بیستم مه بین ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار می شود که در آن بار دیگر بر دوستی قدیمی بین دو کشور و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی و... بین دو کشور تاکید خواهد شد.

در روز بیستم، همچنین نمایشگاهی برای عرضه هنر معاصر عربستان در طول نسل های مختلف با تمرکز بر نسل جوان برگزار خواهد شد.

همچنین همایش مبارزه با تروریسم و افراط گری در مرکز مطالعات و پژوهش های اسلامی ملک فیصل برگزار خواهد شد که شماری از کارشناسان و مراکز مطالعاتی برای گسترش فعالیت های آکادمیک و تقویت عرصه های فرهنگی و فکری در عربستان در آن مشارکت خواهند داشت.

سران کشورهای عضو شورای همکاری روز بیست و یکم مه برای بررسی تهدیدات پیش روی امنیت و ثبات منطقه و ایجاد روابط تجاری با آمریکا در مرکز همایش های ملک عبدالعزیز گرد هم خواهند آمد.

پربیننده ترین خبرها