نوشابه انرژی زا عامل مرگ نوجوان

نوشابه انرژی زا عامل مرگ نوجوان
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 19:58

یک نوجوان آمریکایی دو ساعت پس از مصرف یک فنجان قهوه، یک نوشیدنی کافئین دار و نوشابه انرژی زا درگذشت.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرگ این نوجوان هشدارهای جدی را درباره خطرات ناشی از مصرف بیش از حد کافئین در پی داشته است.
بنا به گزارش پزشکی قانونی منطقه "ریچلند کانتی" در ایالت کارولینای جنوبی، این نوجوان که "دیویس آلن کرایپ" نام داشت در 26 آوریل بر اثر سکته قلبی ناشی از بالا رفتن ضربان قلب به دلیل مصرف کافئین درگذشت.
به گزارش پایگاه خبری"الوطن" کرایپ دو ساعت قبل از مرگ، قهوه "کافه لاته" و نوشابه پر حجم "دیت ماونتین دیو" و نیز یک نوشابه انرژی زا مصرف کرده بود.
"گری واتس"، پزشک قانونی این اتفاق را غیر عادی خوانده و وقوع آن را ناشی از مصرف مقدار زیادی کافئین در فاصله کوتاه و تأثیر آن بر قلب دانست.
وی به روزنامه "پست اند کوریر" گفت که کرایپ تنها 15 دقیقه پس از مصرف نوشابه انرژی زا دچار سکته شده است.
آژانس غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که مصرف کافئین آنهم توسط انسان های بالغ، نباید از 400 میلیگرم در روز برابر با 4 تا 5 فنجان قهوه بیشتر شود.
"جیل میکلز"، از مرکز سموم در بیانیه ای گفت انسان های بالغ باید مراقب سطح مصرف کافئین باشند و خانواده ها نیز باید خطر مصرف کافئین برای کودکان و نوجوانان را جدی بگیرند.
نوشابه های انرژی زا در میان جوانان طرفداران بسیاری دارند.
کارشناسان بهداشت با ابراز نگرانی گفته اند میزان کافئین بالا در نوشابه های گازدار باعث اختلال در ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون در میان جوانان می شود.
بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله "کانسیومر رپورتس" در سال 2012، نوشابه های انرژی زا حاوی 240 میلیگرم کافئین هستند.
208

پربیننده ترین خبرها