سری ترین حمله سایبری جدید در سراسر جهان

سری ترین حمله سایبری جدید در سراسر جهان
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 11:45

کارشناسان جرایم الکترونیکی از وقوع سری ترین حمله سایبری جدید خبر دادند که صدها هزار رایانه را در جهان هدف قرار داده است. هدف از این حمله جمع آوری پول های مجازی بدون اطلاع کاربران است.

العالم - گوناگون
به گزارش شبکه خبری سومریه عراق این حمله بی سابقه الکترونیکی روز جمعه گذشته رخ داد و طی آن 200 هزار رایانه در 150 کشور هک شدند. در این حمله از ویروس باج افزار "واناکرای" استفاده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، "نیکولا گودیه"، کارشناس جرایم الکترونیکی در شرکت امنیت اطلاعات "پروفبوینت" گفت: "محققان این شرکت دریافته اند که این حمله جدید با ویروس واناکرای موسوم به ادیلکوز ارتباط داشته است".
نیکولا گودیه تصریح کرد: "از جمله عوارض این حمله که کاربر ممکن است متوجه آن شود، کند شدن رایانه است". وی خاطرنشان کرد که این حمله در 2 مه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
گودیه گفت که محققان این شرکت رایانه هایی را شناسایی کرده اند که بدون اطلاع کاربران، حدود هزاران دلار پرداخت کرده اند.
این ویروس جدید که می تواند به بهترین شکل و برای اهداف مختلف خود را پنهان کند از تمام ابزارهای هک که به تازگی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا رمزگشایی شده اند و نیز نقاط ضعفی که توسط شرکت مایکروسافت برطرف شده اند، استفاده می کند.
"رابرت هولمز" مدیر شرکت امنیت اطلاعات "پروفبوینت" دامنه این حمله را بسیار گسترده توصیف کرده و گفت: "تاکنون میزان خسارت را برآورد نکرده ایم اما احتمالا صدها هزار رایانه آسیب دیده اند".
این بدافزار با استفاده از نقاط ضعف سیستم عامل ویندوز به رایانه های ضعیف نفوذ می کند. آژانس امنیت ملی آمریکا پیشتر این بدافزار را شناسایی کرده بود اما این ویروس در ماه آوریل در اینترنت منتشر شد.
این بدافزار پس از نفوذ به درون رایانه به طور مخفیانه، واحدهای ارز مجازی را که قابل پیگیری نیستند موسوم به "مونیرو" تولید می کند. این ارزها شبیه ارز "بیتکوین" هستند؛ سپس داده هایی که امکان استفاده از این سودها را فراهم می کنند استخراج شده و به شکل کدهای رمزدار ارسال می شوند.
گودیه تصریح کرد: این باج افزار که بسیار مخفیانه عمل می کند و هیچ نمود بیرونی برای کاربران ندارد اما درآمدی بسیار بیشتر را نصیب هکرها می کند. این باج افزار، کاربران خسارت دیده را بدون اینکه خودشان متوجه شوند در مسیر کمک به مهاجمان قرار می دهد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها