یونیسف: 209 یمنی، قربانی وبا شدند

یونیسف: 209 یمنی، قربانی وبا شدند
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 17:37

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه با اشاره به اوضاع وخیم بهداشتی در یمن در نتیجه جنگ تحمیلی عربستان اعلام کرد که 209 شهروند یمنی در هفته های اخیر بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، یونیسف در آماری رسمی با اعلام اینکه وبا سراسر یمن را در بر گرفته افزود: بیش از 17 هزار تن دیگر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

این در حالی است که کمیته بین المللی صلیب سرخ دوشنبه گذشته اعلام کرده بود شیوع وبا از هفتم اردیبهشت (27 آوریل) تا روز دوشنبه، جان 184 یمنی را گرفته است و 11 هزار تن دیگر نیز در سراسر یمن مشکوک به ابتلا به این بیماری، گزارش شده است.

یونیسف ضمن آنکه افزایش تعداد قربانیان وبا در یمن را «وحشتناک» خواند، افزود که آمار اعلام شده در این باره مربوط به سراسر یمن و نه منطقه خاصی می شود.

«محمد الاسعدی»سخنگوی یونیسف به خبرگزاری فرانسه گفت که روزانه سه هزار نفر مورد مشکوک به ابتلا به وبا ثبت می شود.

وی افزود: یونیسف درصدد است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ، اتاق عملیات مشترکی در صنعا برای مقابله با این بیماری ایجاد کنند.

این برای دومین بار است که وبا طی کمتر از 2 سال در یمن به عنوان فقیرترین کشور شبه جزیره عربی شیوع پیدا می‌کند که علت اصلی آن حمله‌های ویرانگر جنگده‌های سعودی – آمریکایی به مراکز بهداشتی و بیمارستانی یمن و نابودی زیر ساخت‌های این کشور است.

در همین راستا شهردار صنعا با اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت یمن از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی خواست که به مقام‌های محلی برای مقابله با وبا در این شهر کمک کنند.

«امین جمعان» شهردار صنعا روز یکشنبه گذشته با تاکید براینکه صنعا با فاجعه بهداشتی و درمانی مواجه شده و در خطر جدی قرار دارد، خواستار تمرکز و یکپارچگی فعالیت‌های ملی برای کمک به مهار فاجعه و جلوگیری از مرگ مردم براثر وبا شد.

یمن فقیرترین کشور شبه جزیره عربی از فروردین ماه 1394 در معرض جنگ گسترده و همه جانبه‌ ای از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار گرفته است. جنگی که تنها قربانیان آن شهروندان و زنان و کودکان یمنی هستند و تاکنون نتیجه ای جز ویرانی زیر ساخت‌ها و کشته یا آواره شدن هزاران یمنی در پی نداشته است.

بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان یمن در این چند سال بارهابه وسیله جنگنده‌های سعودی مورد حمله قرار گرفته‌اند که این حملات با بی توجهی نهادهای بین المللی مواجه شده است./ ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها