آمادگی سفارتخانه‌های ایران برای برگزاری انتخابات

آمادگی سفارتخانه‌های ایران برای برگزاری انتخابات
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 18:20

نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از هموطنان ایرانی مقیم این کشورها دعوت کردند، سهم خود را در اعتلاء و پیشرفت کشورمان ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم سفارتخانه های  جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف از جمله برزیل، ترکیه، لهستان، منطقه بالکان، قزاقستان، هند، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان برای اخذ آرای اتباع ایرانی مقیم این کشورها، اعلام آمادگی کردند.
بر اساس این گزارش نمایندگیهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران  در بیانیه های جداگانه ای  با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در نظام مردم سالاری دینی ایران، از هموطنان ایرانی مقیم این کشورها دعوت کردند با حضور شکوهمند و گسترده دردوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، سهم خود را در اعتلاء و پیشرفت کشورمان ایفا کنند.

کویت
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد به اطلاع هموطنان عزیز و ایرانیان ارجمند مقیم کویت میرساند، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سراسر میهن اسلامی ، این انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 برابر 19 می 2017 از ساعت 8:00 صبح لغایت 6:00 بعد از ظهر در کشور کویت و در مراکز زیر برگزار می گردد:
1- سفارت جمهوری اسلامی ایران : الدعیه ، خیابان استقلال ، منطقه دیپلماتیک (2صندوق)
2- رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران : جابریه ، قطعه 10 ، خیابان 107 ، پلاک 38

کلیه کسانی که در روز 1396/02/29 دارای 18 سال تمام باشند به استناد ماده 36 قانون انتخابات حق شرکت در انتخابات را دارند و می توانند با در دست داشتن شناسنامه و یا گذرنامه معتبر برای دریافت برگ رای و شرکت در انتخابات ، به یکی ار شعب اخذ رای مراجع نمایند. (متولدین قبل از 1378/02/29) . امید است با حضور چشمگیر یکایک ایرانیان ، بار دیگر نهاد مشارکت اجتماعی - سیاسی در ترسیخ مبانی مردم سالاری دینی تحکیم گردد.

ترکیه
کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اعلام کرد : برای اخذ آرای ایرانیان مقیم ترکیه در این حوزه نمایندگی ، دو صندوق در محل این کنسولگری و یک صندوق در شعبه بانک ملت  شهر ازمیر اختصاص یافته است .
زمان آغاز  رای گیری در شعبه های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه استانبول ساعت 8 بامداد به وقت محلی (  9/30 به وقت تهران ) و ساعت پایان 18 اعلام شده است .
شش حوزه اخذ رآی مستقر درنمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه آماده رآی گیری از هموطنانمان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان است.
بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما ازآنکارا ، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد: بنا بر تمهیدات فراهم شده  کار رآی گیری از هموطنان ایرانی اعم از مقیم ، دانشجویان و مسافران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، فردا در شش حوزه اخذ رآی مستقر در نمایندگی های کشورمان واقع در آنکارا ، استانبول ، ارضروم ، طرابوزان و ازمیر انجام خواهد شد .
سفیر کشورمان در این مصاحبه اختصاصی گفت : هموطنانمان می توانند فردا جمعه 29 اردیبهشت ماه از  ساعات ٨ صبح تا ١٨ به وقت محلی با در دست داشتن شناسنامه ، کارت شناسائی و یا در صورت لزوم گذرنامه معتبر با مراجعه به حوزه های رآی گیری یاد شده  پای صندوقهای رآی حاضر شوند .
طاهریان تصریح کرد : طی برآورده های بعمل آمده امیدواریم  همچون دوره های پیشین  با مشارکت بالا در تعیین سرنوشت میهن اسلامی مشارکت داشته باشند .
سفیر کشورمان درپایان افزود؛ در خصوص برقراری امنیت در حوزه های اخذ رآی  با مقامات محلی ترکیه هماهنگی های لازم انجام شده است.

انگلیس
سفیر ایران در انگلیس بر استفاده از همه ظرفیت های موجود برای برگزاری انتخابات با شکوه تاکید کرد تا امکان بهتری برای مشارکت هموطنان خارج از کشور فراهم شود.
«حمید بعیدی نژاد» در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در لندن، گفت: در دوره انتخابات قبلی ریاست جمهوری، سفارت کشورمان در انگلستان تعطیل بود، بنابراین با شرایط بسیار حداقلی انتخابات برگزار شد اما در دوره جدید که سفارت  بازگشایی و رابطه سیاسی دو کشور برقرار شده است، تلاش ما اینست که از همه ی  ظرفیت ها برای برگزاری هر چه باشکوهتر انتخابات استفاده شود.
وی درباره مراکز رای گیری و شمار صندوق های آن اظهارداشت: در مجموع در انگلستان 11 شعبه رای گیری در نظر گرفته شده است که شامل  پنج شعبه رأی گیری در شهر لندن است که در یکی از شعبه های  آن که ساختمان کنسولگری است، دو صندوق تعبیه خواهد شد ، بنابراین شش  صندوق رأی گیری در شهر لندن مستقر خواهد شد.
سفیر کشورمان در انگلستان گفت: علاوه بر لندن در شش شهر دیگر انگلستان که شمار بیشتری از ایرانیان را در خود جای داده است، صندوق های رای گیری مستقر می شود.
وی افزود: این شهرها با توجه به ترکیب جمعیت ایرانیان و با در نظر داشت توزیع جغرافیایی نسبتا مناسب در سطح انگلیس انتخاب شده و شامل منچستر، بیرمنگام، شهر لیدز، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نشانی یازده شعبه اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در لندن و دیگر شهرهای انگلستان را به شرح زیر اعلام کرد:
شعبه شماره 1: ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران
50 Kensington Court, London, W8 5DB
شعبه شماره 2: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر لندن
100 Carlton Vale, NW6 5HE
شعبه شماره 3: مرکز اسلامی انگلیس در شهر لندن
140 Maida Vale, London, W9 1QB
شعبه شماره 4: مجمع جهانی اسلامی در شهر لندن
20 Penzance Place, Holland Park, London, W11 4PG
شعبه شماره 5 در منطقه ایلینگ لندن:
London Borough of Ealing, Ealing Town Hall, New Broadway, London W5 2BY
شعبه شماره 6: مرکز اسلامی منچستر
5 Sidney St, Manchester, M1 7HB 
شعبه شماره 7: مرکز اسلامی بیرمنگام
Imam Reza Cultural Centre, 20 Hospital Street, Birmingham, B19 3py
شعبه شماره 8: مرکز اسلامی نیوکاسل
Cliftonville, Bentinck Road, Newcastle upon Tyne, NE4 6UX
شعبه شماره 9: مرکز اسلامی الهدی گلاسکو
Alhoda Islamic Centre, 19 Ashley St, Glasgow, G3 6DR
شعبه شماره 10: مرکز اسلامی لیدز
Dar ahlulbait, 35 Hanover Square, Leeds LS3 1BQ
شعبه شماره 11 در کاردیف:
Mercure Cardiff Holland House Hotel, 24-26 Newport Rd, Cardiff, CF24 0DD
سفیر کشورمان در انگلستان گفت: برای تقویت همبستگی و وحدت همه ایرانیان و نیروهای علاقه مند به جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ، از همه ی ظرفیت مراکز فرهنگی و آموزشی برای برگزاری هر چه بهتر و با شکوهتر انتخابات استفاده کنیم.
وی افزود: بر این اساس به ویژه از دانشجویان و جوانان عزیزمان دعوت به همکاری کردیم که به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در شعبه های  رأی گیری حضور یابند.
«بعیدی نژاد» گفت: بیش از 120 تا 130 نفر به عنوان عوامل اجرایی در این انتخابات فعالیت می کنند که خود همبستگی میان گروه‌های مختلف ایرانی را تقویت می کند.
وی با اشاره استقبال ایرانیان برای همکاری به منظور فراهم کردن هر چه بهتر شرایط برگزاری انتخابات، افزود : این ناشی از شوقی است که جامعه ایرانی برای شرکت در انتخابات دارند.
سفیر کشورمان با بیان اینکه  فراهم بودن همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن و فعال، ابراز امیدواری کرد: ایرانیان عزیز در روز جمعه با وجودیکه درانگلستان روز کاری است با  شوق و علاقه ای که دارند برای شرکت در تعیین سرنوشت خود و کشورشان فعالانه پای صندوق های رای حاضر شوند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برای فراهم کردن امکان بهره مندی هموطنان مقیم انگلستان از حق شرکت در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، با اجرای برنامه ویژه گذرنامه های تاریخ گذشته هموطنان را که نیاز به تعویض داشت 48 ساعته صادر و برای آنان ارسال کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین در اطلاعیه ای اعلام کرد : هموطنان برای شرکت در انتخابات باید گذرنامه یا شناسنامه معتبر ایرانی ارائه کنند.

برزیل
سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با ایران و دیگر نقاط جهان در روز جمعه مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه ( برابر با ۱۹ ماه می 2017) در شهرهای برازیلیا و سائوپائولو برگزار خواهد شد.
بخش مطبوعاتی سفارت ایران در برازیلیا همچنین اعلام کرد که در این رابطه شعبه اخذ رای مستقر در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا به نشانی SES. Av. das Nações, Quadra 809, Lote 31 ، CEP 70421-900 ، Brasília /DF- Brazi و شعبه اخذ رای مستقر در مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) شهر سائوپائولو به نشانی Rua Elisa Witacker, 17 - Brás, São Paulo - SP, 03009-030 از ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 دائر خواهد بود و ایرانیان مقیم برزیل می‌توانند در صورت همراه نداشتن شناسنامه یا کارت ملی، با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی رای خود را به صندوق بیندازند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل همچنین اعلام کرده است که این سفارت تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این رویداد مهم سیاسی فراهم کرده و حضور پرشور ایرانیان عزیز ایرانیان مقیم برزیل در پای صندوق‌های رای را گام مهمی در تعیین سرنوشت کشور و عینیت بخشیدن به مردم سالاری دینی می‌داند.

لهستان
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان : تمهیدات و برنامه ریزیهای لازم برای بهتر برگزاری دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
رامین مهمان پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در آلماتی گفت : برای  روز بیست و نهم اردیبهشت صندوق اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر ورشو پایتخت لهستان  از ساعت هشت صبح آماده رای  گیری از ایرانیان مقیم است.
مهمان پرست افزود : بدلیل حضور  تیم ملی والیبال بزرگسالان در ایام انتخابات در شهر کاتوویتسه لهستان ، ترتیبی اتخاذ شده تا صندوق سیار دیگری برای اعضای تیم و ایرانیان شهرهای اطراف و یا کسانی که برای دیدن مسابقه والیبال  به لهستان می آیند اختصاص یابد.

منطقه بالکان
ایرانیان مقیم منطقه بالکان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت می کنند.
ایرانیان مقیم  بوسنی و هرزگوین  و صربستان و بلغارستان  روز جمعه 29 اردیبهشت ماه همزمان با هموطنان خود در داخل کشور و دیگر نقاط جهان به پای صندوق رای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو - بلگراد  و صوفیه  می روند.
سفارت  خانه های جمهوری اسلامی ایران در  سارایوو  و بلگراد و صوفیه  با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اینترنتی خود از تمامی اتباع ایرانی مقیم  بوسنی و هرزگوین  و صربستان و بلغارستان  دعوت بعمل آوردند  تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شعبه اخذ رای واقع در سفارت کشورمان در شهرهای سارایوو  - بلگراد و صوفیه بلگراد مراجعه کنند.
بر اساس این بیانیه، ایرانیان واجد شرایط در  کشور های فوق الذکر نیز مانند دیگر هموطنان خود در ایران و دیگر کشورهای خارجی می توانند با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه به منظور استفاده از حق شهروندی خود در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه به شعبه اخذ رای واقع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو - بلگراد  و صوفیه مراجعه کنند.
اخذ رای از ایرانیان مقیم  این کشورها  در سفارت کشورمان در  کلان شهرهای  سارایوو - بلگراد  و صوفیه  از ساعت 8 تا 18 روز جمعه انجام می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد.

قزاقستان
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در دو شهر پایتخت شمالی و پایتخت جنوبی قزاقستان برگزار می شود.
مجتبی دمیرچی لو سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در آلماتی از برنامه ریزی های لازم برای حضور گسترده ایرانیان مقیم در قزاقستان خبرداد.
دمیرچی لو گفت : در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه صندوق های رای در شهر آستانه پایتخت سیاسی و شمالی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و در شهر آلماتی پایتخت اقتصادی و جنوبی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برپا می باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت : این تصمیم براساس کثرت سکونت ایرانیان مقیم در این دو شهر مهم قزاقستان انجام شده و از ساعت هشت صبح درهای این دو محل برای حضور ایرانیان  و اخذ رای در جهت خلق حماسه ای دیگر باز می شود.

هند
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران جمعه 29 اردیبهشت  ساعت هشت  صبح به وقت محلی در هند آغاز خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو  سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت 9 صندوق ثابت و سیار در شهرهای مختلف و محل تمرکز ایرانیان آراء مردم را جمع آوری خواهند کرد .
غلامرضا انصاری افزود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هفت صندوق ثابت در شهرهای «دهلی نو» ،«بمبئی» ، «پونا »،«بنگلور» ، «میسور» و «حیدرآباد» و همچنین   دو صندوق سیار برای شهرهای «چندیگر» و «علیگر» که ایرانیان  و دانشجویان ایرانی بیشتر حضور دارند فعالیت خواهند کرد .
آقای انصاری افزود صندوق های سیار در دو شهر چندیگر و علیگر حداقل 5 ساعت در محل برای جمع آوری آراء مردم حضور خواهند داشت .
وی با بیان اینکه احکام هیات های اجرایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مناطق مختلف هند هم صادر شده است افزود شناسامه و کارت ملی و یا گذرنامه براساس قانون از مدارکی است که ایرانیان مقیم خارج از کشور برای رای دادن به آن نیاز دارند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند انتخابات ریاست جمهوری را  نمایش قدرت ملی و توان بسیج ملت برای موضوعات مهم و سرنوشت ساز در کشور دانست و افزود وجود فضای مناسب برای تبلیغات کاندیداهای ریاست در رسانه ملی علاوه بر افزایش شور و حال انتخابات در داخل کشور موجب شد انتخابات ریاست جمهوری ایران مورد توجه رسانه های خارجی از جمله رسانه های کشور هند قرار گیرد.

ترکمنستان
اطلاعیه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ترکمنستان.                
بدینوسیله به اطلاع کلیه هموطنان ایرانی مقیم ترکمنستان می رساند دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری                     
اسلامی ایران در روز جمعه مورخ 1396/2/29 از ساعت 8 لغایت 18 در مسجد حضرت فاطمه الزهراء (س) سفارت 
جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
هموطنان عزیز در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی رای دهند.  
انتخاب کنندگان باید دارای شرایط ذیل باشند:
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران       
- هجده سال تمام تا تاریخ 1396/2/29 (متولدین 1378/2/29 شمسی برابر با 1999/5/19 میلادی)

قرقیزستان
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با میهن اسلامی در حوزه انتخابیه کشور قرقیزستان            
در روزجمعه 1396/2/29 (برابر با 2017/5/19 میلادی) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر
بیشکک برگزار می گردد.
از هموطنان گرامی دعوت بعمل می آید تا با حضور در پای صندوق های رای و مشارکت در انتخابات نقشی        
مهم در سرنوشت سیاسی کشور ایفا کنند.
زمان برگزاری: روز جمعه مورخ 1396/2/29 از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر
محل برگزاری: صندوق ثابت اخذ رای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران،شهر بیشکک خیابان رزاقوا شماره ۳۶                                           
شرایط لازم:
دارای سن 18 سال تمام تا تاریخ 1396/2/29 به بالا باشند.
رای دهندگان در خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت  ملی می توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی رای دهند.
لازم به ذکر است بنا به اعلام ستاد انتخابات خارج از کشور، پست الکترونیک زیر پاسخگوی سئوالات  هموطنان گرامی خواهد بود: p.election1396@mfa.gov.ir

ازبکستان
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک اطلاعیه ای درباره  برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان صادر کرد:
به آگاهی هموطنان ایرانی مقیم ازبکستان می رساند، به منظور اخذ رای هموطنان محترم، در روز جمعه مورخ 29/2/1396 (از ساعت 8 لغایت 18 )صندوق اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند مستقر خواهد بود.
مدارک لازم جهت اخذ رای:
شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه ایرانی
آدرس سفارت: تاشکند- منطقه یاشین آباد - خیابان پارکنت - پلاک 20

پربیننده ترین خبرها