نورانی ترین کشور دنیا از نگاه ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی

نورانی ترین کشور دنیا از نگاه ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 19:02

ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی همه ساله تصاویری دیدنی از زمین را منتشر می کنند که هر یک از آن ها زیبایی های خاص خودش را دارد درست همانند عکسی که فضانورد فرانسوی از نورانی ترین کشور دنیا منتشر کرده است.

العالم - گوناگون

ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی تنها انسان هایی هستند که زمین را از زاویه ای خواهند دید که همگان قادر به دیدن آن نخواهند بود . در این میان یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی فضایی بنام توماس پسکت که اهل کشور فرانسه است تصاویری از زمین در شب را منتشر کرده که در شبکه‌های اجتماعی با واکنش هزاران کاربر مواجه شده است.

در این تصویر کشور بلژیک به میزان قابل توجهی روشن‌ تر و نورانی‌ تر از کشورهای اطراف خود دیده می‌شود.

با این حال چرا بلژیک اینقدر نورانی است؟ پاسخ این که تقریبا تمام راه‌ ها و جاده‌ های بلژیک دارای تیرهای چراغ برق است که چراغهایشان در تمام طول شب روشن است. جاده‌ های بلژیک را ۲.۲ میلیون لامپ روشن می‌کنند؛ به عبارت دیگر ۱۸۶ لامپ برای هر ۲٫۵ کیلومتر مربع.

توماس پسکت فضانورد که در جال حاضر یکی از ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی است این تصاویر را زمانی که در ایستگاه فضایی ورزش می‌کرده ، گرفته و او در وبلاگش در مورد این عکس نوشته : باشگاه‌هایی که چنین نمایی داشته باشند تعدادشان زیاد نیست.

جالب است بدانید که توماس پسکت فضانورد ، تصویر نورانی زمین را از محفظه کوپولا در ارتفاع چهارصد کیلومتری سطح زمین گرفته است. کوپولا که ساخت آژانس فضایی اروپاست مثل برجک تانک بر بالای ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارد و با هفت پنجره‌ فضانوردان کره زمین را رصد می‌کند.

این فضانورد ۳۹ ساله در فیسبوک خود نوشت لندن ، پاریس و بروکسل یک مثلث خیلی اروپایی را تشکیل می‌دهند. لندن و پاریس هم دو شهری هستند که از ایستگاه فضایی بین‌المللی درخشان به نظر می‌رسند.

بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی به زیبایی خیره کننده کره زمین از فضا توجه کردند اما برخی نیز این تصویر را نشانه اسراف در انرژی و آلودگی نوری دانستند و در این میان نیز یکی از کاربران درباره این عکس نوشته: خیلی خوب می‌توانیم زرق و برق و هدر رفتن انرژی را ببنیم . برای علاقمندان به آسمان شب بسیار ناخوشایند است.

و اما کاربر دیگری هم نگران این بود که شاید این همه روشنایی باعث جلب توجه موجودات فضایی شود: امیدوارم موجودات فضایی خیلی جذب نور نشوند. ما برای همه آنها جا نداریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها