مرگ کارگر هندی ورزشگاه جام جهانی در قطر

مرگ کارگر هندی ورزشگاه جام جهانی در قطر
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 05:57

دست اندرکاران جام جهانی سال 2022 قطر از مرگ یک کارگر هندی خبر دادند که در کار ساخت ورزشگاه خلیفه در دوحه پایتخت قطر مشارکت داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جاجدیش کومار 54 ساله که در واحد نجاری این استادیوم فعالیت داشت اوایل ماه جاری میلادی نیم ساعت بعد از پایان شیف کاری خود بیهوش شد و پس از انتقال بیمارستان براثر سکته قلبی درگذشت.

کمیته عالی طرحهای جام جهانی قطر اعلام کرد که سه هندی دیگر که در طرح های مربوط به جام جهانی مشغول فعالیت بودند، طی هجده ماه گذشته جان خود را براثر سکته قلبی از دست داده اند.

وضعیت دستمزد و زندگی و رفتار کارفرمایان با کارگران آسیایی از کشورهای هند، نپال و بنگلادش فعال در طرحهایی به ارزش بیش از دویست میلیارد دلاردر قطر، در سالهای گذشته به شدت مورد اعتراض سازمان های حقوق بشر و  گروههای اجتماعی و کار بین المللی قرار گرفته است.

براساس گزارش های متعدد کارگران در بدترین شرایط در مکانهایی بدون کمترین امکانات زندگی می کنند و وضعیت بهداشتی و غذایی نامناسبی دارند، ضمن آنکه کارفرمایان در پرداخت دستمزد و حمایت های اجتماعی به آنان اجحاف می کنند.

کارگرانِ بیگانه در قطر، در وضعی اسفبار زندگی می کنند و مجبورند در مقابل ساعتها کار زیر گرمای سوزان به حقوق بسیار پایین قناعت کنند. اقامت آنان در اماکن کاملا نامناسب است و این در حالی است که بدون روادید نیز، اجازه ترک این کشور را ندارند.

در این میان، قطر از این که اطلاعاتی درباره سختی کار در این کشور به خارج از این کشور درز کند، به شدت نگران است به همین سبب ماه گذشته تیم خبری بی.بی.سی را بازداشت کرد.

برخی آمارها حاکیست که تعداد کارگرانی که به دلیل شرایط اسفبار کار در ساخت ورزشگاههای جام جهانی سال 2022 قطر جان خود را از دست داده اند به دست کم 1200 نفر می رسد.

پربیننده ترین خبرها