«انتخابات 96» تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

«انتخابات 96» تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 07:46

رای‌گیری برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز (جمعه)آغاز می‌شود.

العالم ـ ایران

با دستور وزیر کشور برگزاری «انتخابات 96» در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و مکان‌های تعیین شده در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز(جمعه 29 اردیبهشت ماه 2396) آغاز می‌شود.

 بیش از 63 هزار شعبه و 200 میلیون تعرفه رای برای برگزاری این انتخابات آماده شده است. همچنین 160 هزار نیروی نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند و حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی و 70 هزار بازرس نیز برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در 102 کشور و 132 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

دراین دوره از انتخابات ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۵۰ هزارو ۲۹۴ نفر رأی اولی هستند.

بر اساس قانون کلیه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۷۸ و قبل از آن هستند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

در داخل کشور هیچ‌کس نمی‌تواند با ارایه گذرنامه در انتخابات شرکت کند، اما هموطنان‌مان در خارج از کشور چنانچه شناسنامه نداشته باشند قانون به آن‌ها اجازه داده است با گذرنامه در انتخابات ریاست جمهوری برای یک بار شرکت کنند.

اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

۱-سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد۵۵

۳- سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کدنامزد۸۸

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها