رسانه‌های چین: حضور مردم در انتخابات چشمگیر است

رسانه‌های چین: حضور مردم در انتخابات چشمگیر است
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 10:12

رسانه های گروهی چین روز جمعه و کمتر از دو ساعت از شروع دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تصاویر و اخبار متعددی را در باره مشارکت همه جانبه و حضور فعال مردم در این رویداد مهم سیاسی منتشر کردند.

العالم ـ ایران

تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شین هوا پیشرو دیگر رسانه ها هستند و تارنماهای چینی نیز در این زمینه در حال انتشار اخبار و تصاویر مختلف می باشند.
از سوی دیگر گزارش های تصویری که رسانه های چین منتشر کرده اند، نشان می دهد که نزدیک به ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط امروز جمعه به پای صندوق های رای می روند.
در همین حال شین هوا، خبرگزاری رسمی چین عکس هایی را از مردم را در سطح شهر در روز رای گیری نشان می دهد که برخی از آنان تصاویر نامزدهای مورد علاقه خود را در دست دارند.
تصاویر رسانه های چین نشان می دهد که مردم حتی در شرایطی که انتخابات در ایران شروع شده است همچنان یکدیگر را برای آمدن به پای صندوق های رای تشویق می کنند.
از سوی دیگر گزارش های رسانه ای چین اعلام کرده اند که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به عنوان عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران رای خود را به صندوق انداخته و از مردم خواسته اند مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند.
بنا بر گزارش رسانه های این کشور رهبر ایران تاکید کرده است که برای او برنده و بازنده تفاوتی ندارد و مهم این است که مردم پیروز نهایی انتخابات هستند.
خبرگزاری شین هوا و تلویزیون مرکزی چین همچنین گزارش کرده اند که در انتخابات سال جاری میلادی چهار نامزد باقیمانده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
شین هوا افزوده است که اسحاق جهانگیری نامزد اصلاح طلبان و معاون اول رئیس جمهور فعلی ایران به نفع حسن روحانی و محمد باقر قالیباف از جناح دیگر به نفع ابراهیم رئیسی یکی دیگر از نامزدی انتخاباتی داوطلبانه از حضور در انتخابات کناره گیری کرده اند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ساعت 8 صبح امروز در سراسر ایران و دیگر کشورهای دنیا آغاز شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها