کشته شدن ده‌ها سرباز ارتش لیبی

کشته شدن ده‌ها سرباز ارتش لیبی
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 11:49

در آخرین حمله تیپ سوم دولت وفاق ملی به پایگاه هوایی براک الشاطیء در جنوب غرب لیبی، 74 سرباز لشکر 12 ارتش لیبی کشته و 18 نفر دیگر مجروح شدند.

العالم - لیبی

پایگاه "بوابة الوسط" به نقل از یکی از مسئولان پایگاه هوایی براک الشاطیء که خواست نامش فاش نشود نوشت حمله ای که دیروز اتفاق افتاد نقش توافقنامه ای است که بعد از نشست چهارشنبه گذشته به امضا رسید و تیپ سوم، موافقت خود را با تسلیم فرودگاه سبها و تمنهنت اعلام کرد.

این مسئول نظامی محلی بر مشارکت احمد الحسناوی، عضو ارشد و سرشناس تشکیلات القاعده، در حمله به پایگاه هوایی تأکید و خاطرنشان کرد علی ابراهیم بن نائل برادرزاده محمد بن نائل، فرمانده لشکر 12 ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در جریان این حمله کشته شده است.

فرمانده کل ارتش لیبی با اشاره به این که در حمله مذکور تعداد زیادی از شهروندان نیز قربانی شده اند و برخی منابع محلی تعداد آنها را تا 134 نفر گفته اند، اعلام کرد پاسخش به کشته شدن سربازان، قوی و سخت خواهد بود.

در همین حال عقیله صالح رئیس نمایندگان پارلمان به عنوان فرمانده کل ارتش بخشنامه هایی را برای نیروهای مسلح فرستاد تا با انجام اقدامات لازم، از جنوب دفاع و آن را از شبه نظامیان بی قانون پاکسازی کنند.

وی تاکید کرد هیچ آتش بسی قبل از رفتن شبه نظامیان افراط گرا از جنوب لیبی پذیرفته نخواهد بود.

202

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها