واژه‌ای که ترامپ در عربستان بر زبان نمی‌آورد

واژه‌ای که ترامپ در عربستان بر زبان نمی‌آورد
شنبه 30 ارديبهشت 1396 - 19:41

یک مقام مسئول در دولت آمریکا فاش کرد که در سخنرانی ترامپ در عربستان از واژه "افراطی گری اسلام رادیکالی" استفاده نخواهد شد.

العالم عربستان

یک مقام مسئول در دولت آمریکا فاش کرد که در سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در عربستان به خاطر رعایت حال عربستان سعودی که مهد افراطی گری اسلامی در جهان محسوب می شود،  از به کارگیری واژه "افراطی گری اسلامی" اجتناب خواهد شد.

این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با "سی ان ان" تصریح کرد: متن سخنرانی ترامپ که تا نهایی شدن ممکن است تغییر کند، سران کشورهای مسلمان را به طرد تروریست ها و اقدام علیه افراطی گری تشویق می کند.

خاطرنشان می شود که قرار است ترامپ در حضور 50 تن از سران کشورهای مسلمان که برای حضور در اجلاس عربی – اسلامی – آمریکایی در ریاض پایتخت عربستان حضور به هم می رسانند، سخنرانی کند.

تحلیلگران معتقدند که ماموریت ترامپ در این سفر بسیار دشوار خواهد بود زیرا ترامپ از یک طرف می خواهد در سخنرانی خود در آمریکا به مسائل مهم و حساس زیر ذره بین مردم آمریکا اشاره کند و از طرف دیگر تمایلی ندارد در این سخنرانی واژه هایی به کار ببرد که بعضا توهین به مسلمانان محسوب می شود.

213

پربیننده ترین خبرها